مردم از خرید تنقلات و دانه‌های حجیم شده فله‌ای خودداری کنند

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: مردم باید از خرید تنقلات و دانه‌های حجیم شده به‌صورت فله‌ای خودداری کنند زیرا این مواد می‌توانند منشأ انتشار ویروس کرونا باشند.

به گزارش ایمنا غلامحسین شفیعی گفت: مردم به هیچ وجه مواد خوراکی فله‌ای مانند انواع تنقلات و دانه‌های حجیم شده از جمله ذرت، چیپس و پفک هندی خریداری نکنند زیرا مشخص نیست که این مواد چگونه تهیه شده است و احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق آنها وجود دارد.

وی به مردم توصیه کرد که این مواد را فقط به صورت بسته‌بندی شده و با نشان استاندارد خریداری کنند و اظهار داشت: متأسفانه این قبیل مواد به صورت فله‌ای در برخی فروشگاه‌ها وجود دارد و اداره کل استاندارد استان اصفهان نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام می‌کند.

شفیعی همچنین با تاکید بر بازرسی و نظارت اداره کل استاندارد اصفهان بر تهیه و توزیع الکل اتانول و طبی در بازار، گفت: تا کنون مورد خاصی از تخلف در این زمینه در استان نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه این ماده باید به صورت بسته‌بندی شده و با درصد الکل مشخص در بازار عرضه شود، اضافه کرد: الکل اتانول و طبی مشمول استاندارد اجباری است و خلوص و کیفیت آن توسط اداره استاندارد آزمایش می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان خاطرنشان کرد که ماسک و مواد ضد عفونی کننده مشمول استاندارد اجباری نیست و اداره‌هایی مانند نظارت بر غذا و دارو باید بر کیفیت آنها نظارت داشته باشند.

شیوع بیماری کرونا از حدود سه ماه گذشته از شرق آسیا و چین آغاز شد و بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به پنج هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 413896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.