کاشت ۵ هزار اصله درخت در گلپایگان

شهردار گلپایگان با ابیان اینکه به مناسبت هفته درختکاری پنج هزار اصله درخت در این شهر کاشته می‌شود، گفت: از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۱۲ هزار اصله درخت با هدف توسعه فضای سبز شهری کاشت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، پیمان شکرزاده امروز (شنبه) در حاشیه برگزاری آئین درختکاری که امسال با شعار "درخت دوستی بنشانیم" برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال به مناسبت هفته درختکاری پنج هزار اصله درخت در شهر گلپایگان کاشت می‌شود.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ۵۰ درصد ظرفیت شهرداری در جهت مقابله با ویروس کرونا بکارگیری شده است.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه سرانه فضای سبز هر شهروند ۲۶ مترمربع است، افزود: از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۱۲ هزار اصله درخت در جهت توسعه فضای سبز شهری کاشت شده است.

شکرزاده با اشاره به پیشرفت حدود ۸۰ درصدی پروژه جداسازی آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهری، تصریح کرد: از تیرماه امسال تاکنون ۱۲ کیلومتر لوله‌گذاری برای توزیع، انتقال و انشعابات در جهت جداسازی آب شرب از آبیاری فضای سبز شهری با اعتبار دو میلیارد تومان انجام شده است و این طرح سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای تفکیک زباله از مبدأ نیز برنامه‌ریزی شده تا با راه‌اندازی کارخانه بازیافت از دفن زباله جلوگیری شود، البته سایت پیشرفت خوبی دارد و سال آینده شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

شهردار گلپایگان با اشاره به علت به تعویق افتادن پروژه‌های شهرداری گلپایگان گفت: تا پایان امسال هشت پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری و یا کلنگ‌زنی می‌شود، البته با توجه به محدودیت‌های اعمال شد جهت مقابله با ویروس کرونا مراسم افتتاحیه آن‌ها در سال آینده برگزار می‌شود.

کد خبر 413894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.