اعمال محدودیت تردد در آرامستان بابل

سرپرست آرامستان شهرداری بابل گفت: سالمندان و افراد بیمار برای انجام مراسم تشییع و تدفین و یادبود به آرامستان‌های بابل مراجعه نکنند.

به گزارش ایمنا، سید علی رحیمایی اظهار کرد: این قشر از افراد جامعه که بیشتر در معرض خطر ابتلاء به ویروس کرونا قرار دارند توصیه‌های سازمان آرامستان را جدی بگیرند، زیرا ابتلای افراد به این ویروس را تشدید می‌کند.

وی با اشاره به ممنوعیت توزیع غذا در محل آرامگاه‌ها برای درگذشتگان، گفت: توزیع نذری اکیداً ممنوع است، زیرا رعایت ضوابط بهداشتی در تمامی اجتماعات الزامی است.

سرپرست آرامستان شهرداری بابل از مراجعه‌کنندگان به آرامگاه‌ها برای تشییع درگذشتگان خواست نکات بهداشتی را برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان رعایت کنند و افزود: در صورتی که درگذشتِ فرد متوفی به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس جدید یا بیماری‌های عفونی دیگر بوده، باید برای خاکسپاری، تمهیدات خاصی در نظر گرفته شود و مسئولیت همگانی ایجاب می‌کند که توصیه‌های کارکنان بهداشتی در این زمینه به دقت رعایت شود.

رحیمایی تاکید کرد: ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدیده به صورت اینترنتی و از طریق شبکه‌های اجتماعی و غیر حضوری باشد.

وی اضافه کرد: از افتادن بر روی مزار پس از پر کردن مزار با خاک و دست زدن به اشیا باقیمانده اجتناب شود.

سرپرست آرامستان شهرداری بابل گفت: توصیه می‌شود هر گونه مراسم دعا و عزاداری به صورت انفرادی و در منزل انجام شود و از تجمعات تا حد امکان اجتناب شود.

رحیمایی اظهار کرد: مراسم صرف غذا و دیگر نذورات به زمان دیگری که شرایط اپیدمی رفع شده باشد موکول شود و یا هزینه‌های آن به شکل دیگری در موارد عام‌المنفعه صرف شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 413888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.