مشکلی برای تأمین خون بیماران تالاسمی نداریم

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: بیماران تالاسمی که از مصرف کنندگان مستمر خون هستند در خصوص کیفیت و کمیت خون مورد نیاز خود چه قبل از شیوع کرونا، چه در حین شیوع این ویروس و چه پس از فروکش کردن آن نگران نباشند.

به گزارش ایمنا به نقل از ویدا، پیمان عشقی در گفت و گو با یونس عرب، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی ایران با بیان اینکه قبل از اینکه مدیرعامل انتقال خون باشد، پزشک بیماران تالاسمی بوده، هست و خواهد بود، اظهار کرد: من نماینده تالاسمی‌ها در سازمان انتقال خون هستم و مواظب سلامت جسمی و روحی بیماران تالاسمی خواهم بود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تاکید بر اینکه کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود، ادامه داد: باید توجه داشت که رفت و آمد، تراکم و تجمع بی جهت در مراکز درمانی و به هم ریختن نظم و روند درمان ممکن است بیماران تالاسمی را در معرض خطر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه بیماران تالاسمی باید نظم حضور در درمانگاه‌ها را حفظ کنند، افزود: چنانچه درمانگاه به دلیل جلوگیری از کاهش تراکم و حضور انبوه متقاضیان تزریق خون از فشردگی برنامه‌های درمان تالاسمی کاستند پذیرفتنی است چرا که تأخیر در تزریق خون در زمان کوتاه یک یا دو ماه مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

وی از بیماران تالاسمی خواست روزهایی که برای تزریق خون به درمانگاه و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند چه در امتداد مسیر و چه در درمانگاه از ماسک استفاده کنند و شستشوی مکرر دست‌ها را فراموش نکنند.

عشقی تاکید کرد: بیماران تالاسمی سعی کنند مراقبت‌های بهداشتی اولیه را تا جای ممکن مد نظر قرار دهند.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه عمده بیماران بیماران تالاسمی در سنین جوانی هستند، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه بیماران تالاسمی در معرض ریسک بالای بیماری کرونا ویروس قرار ندارند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران بر ضرورت حضور مردم جهت اهدای خون به بیماران نیازمند نیز تاکید کرد و گفت: از همه افرادی که امکان اهدای خون دارند خواهشمندیم که اگر از منزل بیرون می آیند خون نیز اهدا کنند و اهدای خون را امری غیرضروری تلقی نکنند.

عشقی در پایان خاطر نشان کرد: کرونا نباید اهدای خون را از یادمان ببرد.

کد خبر 413854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.