غربالگری کرونا در ورودی شهرهای استان اصفهان انجام می شود

استاندار اصفهان گفت: پیگیری و اجرای غربالگری در ورودی شهرهای استان و به ویژه کلانشهر اصفهان و کاشان به ریاست معاون عمرانی استانداری و با همکاری هلال احمر، بسیج و راهور برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استانداری گفت: پس از غربالگری، افراد مشکوک به مراکز درمانی هدایت شده و از ورود افراد غیر بومی که به دلایل غیر ضروری به استان سفر کردند، جلوگیری می‌شود.

وی افزود: ضد عفونی کردن بانک‌ها و مراکز اداری استان به صورت مستمر و جدی دنبال خواهد شد و بسیج ادارات نظارت بر این مساله را دنبال می‌کند. با ابلاغ تعطیلی مهمانسراهای ادارات از ورود میهمان به این مراکز جلوگیری می‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت کاهش تجمعات در پیشگیری از شیوع کرونا، ادامه داد: محدود سازی نماز جماعت طی کمیته‌ای با حضور برخی سازمان‌ها و نهادها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه علمیه، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به جمیع ملاحظات در دستور کار قرار گیرد.

رضایی یادآور شد: همچنین توجه و فرهنگ سازی در خصوص خرید و فروش اینترنتی و استفاده از خدمات دولت الکترونیک بررسی و با جدیت دنبال شود. اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص فروش بیرون بر فست فودها، رستوران‌ها و ترغیب مردم به عدم حضور در چنین مراکزی و خرید تلفنی یا اینترنتی از این مراکز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی به ضرورت سطح بندی مطب‌های پزشکان اشاره کرد و گفت: برخی مطب‌ها با توجه به نیاز جامعه باید دایر باشد ولی برخی مطب‌ها نیازی به دایر بودن نیست و باید تعطیل شود که سازمان نظام پزشکی در این زمینه اقدامات لازم را پیگیری و اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

استاندار اصفهان بر ضرورت ضد عفونی سرویس‌های کارکنان و کارگران ادارات، کارخانه‌ها و شرکت‌ها خصوصی و دولتی تاکید کرد. بر اساس مصوبات این جلسه ادارات دولتی تعرفه‌های خدمات خود را تا ۲ ماه در سال جدید تغییر نخواهند داد و لذا مردم برای دریافت این خدمات ضرورتی ندارد که در ماه آخر سال ازدحام داشته باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: همچنین یک نقاحت گاه مناسب با پیش بینی امکانات کامل ظرف ۲ روز آینده به منظور نگهداری و قرنطینه افراد مرخص از بیمارستان مشخص خواهد شد.

کد خبر 413814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.