نقاهتگاه‌های مبتلایان کرونا در اصفهان راه‌اندازی می‌شود/لزوم همکاری خیران

نماینده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در قرارگاه ایجاد و تجهیز نقاهتگاه‌های مخصوص بیماران آلوده به ویروس کووید ۱۹ خواستار همکاری خیران اصفهانی برای تجهیز نقاهتگاه‌های بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان شد.

مهرداد معمارزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰۰ تخت در بیمارستان‌های امین، عیسی ابن مریم، خورشید و غرضی برای درمان بیماران کرونا اختصاص یافته است، اظهار کرد: تقریباً ظرفیت همه این تخت‌ها پرشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان اصفهان حدود ۶۰۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا بستری است، افزود: از این تعداد ابتلای ۲۰۵ نفر از آنها به این بیماری قطعی شده است.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در قرارگاه ایجاد و تجهیز نقاهتگاه‌های مخصوص بیماران آلوده به ویروس کووید ۱۹ با بیان اینکه در شرایط فعلی ضروری است برای چهار گروه از بیماران نقاهتگاه راه‌اندازی شود، گفت: دسته اول بیمارانی هستند که ترخیص می‌شوند اما امکان نگهداری آنها در منزل نیست و نمی‌توان آن‌ها را در اتاق جداگانه نگهداری کرد.

وی ادامه داد: گروه دوم بیمارانی هستند که در منزل آنها افراد دارای نقص ایمنی هستند و امکان ابتلای این افراد به بیماری وجود دارد، گروه سوم نیز کسانی هستند که دچار بیماری شده و باید استراحت کنند تا سلامتی خود را به دست بیاورند و گروه چهارم نیز افرادی هستند که در خانه پرستاری جهت مراقبت از خود ندارند.

معمارزاده با تاکید بر اینکه برای راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها نیازمند کمک خیران برای خرید تشک، تخت و دیگر تجهیزات هستیم، اضافه کرد: همچنین برای تغذیه این بیماران نیز باید همکاری از سوی خیران را داشته باشیم.

وی از همه خیران درخواست کرد که برای این امر همکاری داشته باشند و هر گونه کمک خود را به هلال احمر اصفهان ارائه دهند تا بتوان از این اقلام در نقاهتگاه‌ها استفاده کرد.

کد خبر 413810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.