۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
پارک‌های بجنورد تعطیل شد

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد از تعطیل شدن تمامی پارک‌ها و بوستان‌های مرکز استان خراسان شمالی از جمله بوستان‌های «باباامان، بش‌قارداش و دوبرار» برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد خاکشور، اظهار کرد: بنا به دستور شهردار بجنورد، تمامی پارک‌های این شهر تا زمان مهار این بیماری تعطیل شده و تردد در آن‌ها ممنوع است و از حضور افراد در پارک‌هایی که تردد در آن‌ها با خودرو انجام می‌شود، ممانعت می‌شود، اما لازم است مردم تا مدتی از آمدن به بوستان‌های سطح شهر هم پرهیز کنند.

وی با اشاره به برنامه شهرداری برای ضدعفونی کردن تمام خیابان‌ها و محلات حساس این شهر، به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری، خاطرنشان کرد: روز جمعه برای دومین بار تمامی خیابان‌های مرکز شهر و محلات حساس از قبیل خیابان‌های منتهی به درمانگاه‌ها، روبه‌روی بیمارستان‌ها و میادین میوه و تره بار که پر رفت و آمد است با استفاده از چهار دستگاه تراکتور سمپاش ضدعفونی شد.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد اضافه کرد: تمامی مبلمان شهری، پارک‌ها، سطل‌های زباله و وسایل بازی کودکان و تجهیزات ورزشی هر روز با استفاده از چندین گروه شهرداری ضدعفونی می‌شود.

خاکشور افزود: در برنامه مدونی نیروهای شهرداری از امروز با استفاده از بلندگو، تذکرات لازم را برای در خانه ماندن مردم به آن‌ها می‌دهند.

وی از مشکلات موجود را تردد زباله گردها در سطح شهر دانست و گفت: در این راستا به صورت مرتب این افراد جمع آوری و وسایل آن‌ها ضبط می‌شود تا در این مدت از تردد در سطح شهر پرهیز کنند.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم تا با تفکیک درست زباله‌های خشک و تر زمینه فعالیت زباله‌گردها را کمتر کنند؛ متأسفانه این افراد برای به دست آوردن مواد بازیافتی اقدام به پاره کردن کیسه‌های زباله می‌کنند که این اقدام می‌تواند باعث شیوع بیماری و مشکلاتی برای شهرداری و زباله‌بردارها شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 413803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.