آخرین وضعیت ابتلای پزشکان اصفهانی به کرونا

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی اصفهان آخرین وضعیت ابتلای پزشکان به ویروس کووید ۱۹ را تشریح کرد.

کامران منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت ابتلای پزشکان استان اصفهان که در کادر درمانی بیماران مبتلا به کرونا قرار دارند، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های اعلام شده برخی از پزشکان در سطوح مختلف به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این افراد تعدادی در منزل بستری هستند و به صورت تلفنی توسط دیگر پزشکان خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه آمار دقیقی از پزشکان مبتلا به کرونا در اصفهان در دست نیست، افزود: تعدادی از پزشکان نیز در بیمارستان‌ها و یا بخش‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی بستری هستند، دو نفر از پزشکان شرایط مناسبی ندارند اما تاکنون فوتی در بین پزشکان بر اثر ابتلاء به کرونا نداشته‌ایم.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی اصفهان با بیان اینکه در خصوص تأمین تجهیزات مناسب برای کادر درمانی در استان اصفهان مانند سایر استان‌ها دچار مشکل هستیم، گفت: پزشکان در این شرایط درمان را تعطیل نکردند البته در حال حاضر شرایط محافطتی پزشکان بهبود یافته و امیدواریم این شرایط بهبود یابد.

وی تصریح کرد: در ابتدای مقابله با بحران کرونا در استان اصفهان با مشکل جدی در استفاده از تجهیزات مواجه بودند که این امر مربوط به تجهیزات حداقلی هم بود و در برخی از موارد کادر درمانی مجبور به استفاده ۱۲ ساعتی از یک دسته از تجهیزات بودند که در حال حاضر این زمان به شش ساعت کاهش یافته است.

منتظری در خصوص قرنظینه پزشکان در بیمارستان‌های مرجع اظهار کرد: در حال حاضر تنها سه نفر از پزشکان به دلیل علامت دار بودن در قرنطینه هستند و دیگر پزشکان امکان رفتن به منزل پس از پایان شیفت کاری را دارند.

وی در خصوص چرایی تعطیلی برخی از مراکز درمانی و مطب پزشکان با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ گفت: در حال حاضر دیدگاه این است که از تجمع در مراکز درمانی جلوگیری کنیم، مطب پزشکان اغلب شلوغ می‌شود و بر این اساس با سطح بندی صورت گرفته برخی از مطب پزشکان را با اختیار پزشکان تعطیل کرده ایم.

کد خبر 413786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.