برخورد قانونی با زباله‌گردان شهر

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از برخورد قانونی و جلوگیری از فعالیت زباله‌گردان شهر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامت شهروندان، اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری با دریافت دستورات قضائی لازم از مقام دادستانی و در راستای اجرای قانون مدیریت پسماند، برخورد جدی با پدیده زباله‌گردی را انجام خواهد داد.

وی افزود: افرادی که اقدام به زباله‌گردی می‌کنند، خود منبع آلودگی در شهر بوده و باعث شیوع ویروس کرونا می‌شوند، از این رو شهروندان در صورت مشاهده این افراد مراتب را از طریق شماره ۱۳۷ اطلاع دهند تا در اسرع زمان نیروهای این اداره کل با همکاری نیروهای سازمان پسماند نسبت به جمع‌آوری و برخورد قانونی با این افراد اقدام کنند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: متأسفانه زباله‌گردها در معابر شهر در اقدامی غیربهداشتی کیسه‌های زباله را باز کرده و مواد بازیافتی را از آن خارج می‌کنند که نوعی نازیبایی در شهر ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه گشت‌های اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری در مناطق ۱۵ گانه شهر با همکاری گشت‌های بازرسی سازمان پسماند به صورت مستمر به خصوص شب هنگام از تمام معابر شهر بازدید و نظارت می‌کنند، ادامه داد: نیروهای گشت چنانچه دوره‌گردها خودرو یا وسیله نقلیه‌ای به همراه داشته باشند، با حکم قضائی مجاز به توقیف آن هستند و بسته‌های آنها را تا تعیین تکلیف نهایی به انبار منتقل خواهند کرد.

محمدحسینی گفت: گشت‌های نظارت و بازرسی با افرادی که به صورت پیاده یا همراه با گونی اقدام به زباله‌گردی می‌کنند، برخورد قانونی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه محل‌هایی است که این افراد بار خود را در آن به فروش می‌رسانند، گاراژها و انبارهای غیرمجازی که از زباله‌گردها و دوره‌گردها اجناس را خریداری می‌کنند؛ البته این محل‌ها شناسایی شده و تعدادی از آنها پلمب و تعطیل شده است و مابقی نیز با حکم مقامات قضائی در آستانه تعطیلی است.

کد خبر 413772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.