اقدامات ویژه در سکونت‌گاه‌های غیررسمی برای مقابله با کرونا/افزایش مهلت پرداخت قبوض عوارض

شهردار اصفهان گفت: باتوجه به اینکه شهروندان مراجعه زیادی برای پرداخت عوارض خودرو، نوسازی و کسب و پیشه به شهرداری دارند، افراد به جای پایان اسفندماه می‌توانند تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده مراجعه و نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۱۷ اسفندماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر، در ارتباط با اقدامات شهرداری اصفهان برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: در هفته گذشته ضدعفونی کردن معابر عمومی، مکان‌های حضور و تردد شهروندان همچون ایستگاه‌های اتوبوس، مترو، تاکسی‌ها، ترمینال‌ها ضدعفونی شده و این اقدام وارد نظم مشخص شده و تا زمان نیاز به صورت مرتب انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو، اتوبوس‌ها و پایانه‌ها از دو هفته قبل آغاز شده است، افزود: در ضد عفونی کردن معابر عمومی اولویت با اطراف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فعال سطح شهر بود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: از هفته گذشته شهرداری اصفهان اقدامات لازم را در سکونت‌گاه‌های غیررسمی آغاز کرد، آموزش و توزیع بسته‌های آموزشی و ضدعفونی کننده را در اولویت قرار داد و بسته‌های حفاظتی و آموزشی را با همکاری انجمن‌های مردم نهاد تخصصی در بین کودکان کار توزیع کرد که این اقدامات در هفته جاری نیز استمرار خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای هماهنگی بیشتر برای انجام اقدامات، یکی از جلسات ستاد مدیریت بحران شهر را در شهرداری اصفهان برگزار کردیم تا نحوه همکاری با سایر نهادها مورد بررسی قرار گیرد و هماهنگی‌ها افزایش یابد.

نوروزی با تاکید بر اینکه خدمات شهرداری مستمر و دائمی است و فعالیت‌های اصلی شهرداری هیچ‌گاه قابل وقفه و تعطیل‌پذیر نیست، گفت: به همین دلیل پروژه‌های عمرانی شهر فعال و سرویس‌دهی ناوگان حمل و نقل عمومی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته جاری خدمات غیرحضوری شهرداری را اطلاع رسانی گسترده خواهیم کرد، از این رو از شهروندان انتظار می‌رود برای انجام اقدامات ضروری به واحدهای اداری شهرداری‌های مناطق مراجعه کنند و برای انجام برخی اقدامات مهلت‌دار در زمان مربوطه مراجعه داشته باشند.

شهردار اصفهان با اشاره به مهلت در نظر گرفته شده برای پرداخت قبوض عوارض، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهروندان مراجعه زیادی برای پرداخت عوارض خودرو، نوسازی و کسب و پیشه به شهرداری دارند، افراد به جای پایان اسفندماه می‌توانند تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده مراجعه و نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: در ارتباط با دریافت پروانه‌های ساختمانی، با توجه به تعدد مراجعات شهروندان به شهرداری برای دریافت پروانه ساختمانی، تدبیر لازم اندیشیده شده و درخواستی به شورای شهر در قالب یک نامه ارائه شد مبنی بر اینکه مصوبه شورا مربوط به ارائه تخفیف دریافت پروانه ساختمانی به گونه‌ای باشد که به شهروندان برای انجام سایر مراحل دریافت استعلام و … تا چهار ماه پس از نوروز مهلت داده شود؛ بنابراین متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی باید برای تعیین میزان قابل پرداخت، نحوه پرداخت و تعیین محاسبات تا پایان اسفندماه سال‌جاری به شهرداری مراجعه کنند و برای انجام سایر امور تا تیرماه سال آینده فرصت برای پیگیری خواهند داشت.

نوروزی با اشاره به برنامه روز درختکاری، گفت: روز پنج‌شنبه هفته گذشته به احترام همه پزشکان، پرستاران و کاردرمانی، نهال امید و زندگی را به همراه رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای شهر در بیمارستان خورشید کاشته شد که در حاشیه این برنامه به تلاشگران سلامت قول دادیم بنای یادبود یا تندیس نمادین ایثار و تلاش پزشکان، پرستاران و کادر درمانی را در اصفهان طراحی و نصب کنیم.

کد خبر 413763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.