توقف جمع‌آوری معتادان متجاهر با شیوع ویروس کرونا

معاون امور توانبخشی و رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور گفت: معتادان متجاهر پرخطر هستند و به دلیل سو مصرف مواد مخدر سیستم ایمنی ضعیفی دارند و ممکن است یکی از آنها دچار بیماری شده و پس از جمع‌آوری به سایرین هم انتقال دهد و این که مبتلایان افزایش و حتی منجر به مرگ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی سازمان بهزیستی کشور در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

" چرا جمع‌آوری معتادان متجاهر با شیوع کرونا متوقف شد؟

«محمد نفریه» معاون امور توانبخشی و رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور در خصوص علت توقف جمع‌آوری معتادان متجاهر، گفت:

این گروه پرخطر هستند و به دلیل سو مصرف مواد مخدر سیستم ایمنی ضعیفی دارند و ممکن است یکی از آنها دچار بیماری شده و پس از جمع‌آوری به سایرین هم انتقال دهد و این که مبتلایان افزایش و حتی منجر به مرگ شود.

به گفته وزارت بهداشت باید از هرگونه تجمعی جلوگیری کرد و این تصمیم کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده است.

این امکانات در مراکز ما وجود ندارد که معتادان را از سطح شهر جمع‌آوری کرده و قبل از اقامت در کمپ‌های ترک اعتیاد از آنها تست کرونا بگیریم چرا که در کشور در حال حاضر فقط ۱۵ تا ۲۰ آزمایشگاه برای تست کرونا وجود دارد و گرفتن تست کرونا به راحتی نیست.

در حال حاضر فقط از موارد مشکوک تست کرونا گرفته می‌شود.

جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر به صورت موقت متوقف شده و معتادانی که پیش از شیوع این بیماری در مراکز بودند را ایزوله کردیم و در سطح جامعه رها نکرده‌ایم که تعداد این افراد حدود ۱۰ هزار نفر است. "

کد خبر 413754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.