اختصاص ۵۰ درصد بودجه عمرانی تبریز در سال ۹۹ برای مترو

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز توسعه فضای سبز شهری و حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو را اولویت‌های اصلی بودجه شهرداری در سال ۹۹ دانست.

محمدباقر بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تا پایان بهمن‌ماه، ۸۸ درصد بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز تحقق پیدا کرده است، اظهار کرد: بودجه سال آینده سه هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان خواهد بود که اگر ۴۵۰ میلیارد تومان، سهم اوراق مشارکت از بودجه کسر شود، به نسبت سال قبلتر آن نزدیک به ۲۰ درصد افزایش را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۳۸ درصد بودجه، جاری و ۶۲ درصد عمرانی خواهد بود، افزود: ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی به قطار شهری اختصاص پیدا می‌کند چون متروی تبریز از ۸۱ شروع شده و هنوز خط یک آن تماماً تکمیل نبوده و لازم است اولویت بودجه تکمیل خط یک و ادامه توسعه خط دو باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، توسعه دیگر ناوگان حمل‌ونقل عمومی را نیز از اولویت‌های بودجه سال آینده شهرداری تبریز قلمداد کرد و ادامه داد: در بودجه سال جاری هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد تا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بتوانیم نسبت به خرید اتوبوس، مینی‌بوس و ون اقدام کنیم اما اتوبوس تولیدی در کشور وجود ندارد که بتوان آن را خرید با این‌حال این امر بار دیگر در بودجه سال ۹۹ مورد توجه خواهد بود.

وی با اشاره به تاکید شورای شهر مبنی بر حفظ و توسعه سرانه فضای سبز، تصریح کرد: امید است درآمدهای کافی توسط شهرداری تبریز اخذ شود تا شرایط برای همکاری با بخش خصوصی در خرید باغ فراهم باشد.

کد خبر 413745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.