نوبت‌دهی مکانیزه مراکز معاینه فنی در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان حمل ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: نوبت‌دهی مکانیزه مراکز معاینه فنی در شهر اصفهان انجام شده تا رانندگان در زمان مقرر مراجعه کنند.

مجید طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای حرکت به سمت هوشمندسازی شهر باید از هدر رفت انرژی و رفت و آمدهای غیرضروری شهروندان جلوگیری‌کنیم، از این رو نوبت‌دهی مکانیزه معاینه فنی را انجام دادیم تا رانندگان در زمان مقرر مراجعه کرده و امور مربوطه را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای فاز نخست این پروژه، یک خط از خطوط معاینه فنی مرکز جی را به این سیستم اختصاص دادیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان افزود: با توجه به اینکه سهم عمده‌ای از ترددها و حمل و نقل‌های ترافیکی در سطح شهر مربوط به خودروهای سنگین و باری است که نقش زیادی در ایجاد ترافیک و مسائل زیست محیطی دارد؛ همچنین اگر در بحث تخریب زیرساخت‌ها و المان‌های شهری مباحث اضافه تناژ رعایت نشود، مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد، از این رو از سال ۹۲ سیاست کلی مسئولان کشور ساماندهی خودروهای باری دیزل بود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان ادامه داد: در حال حاضر حدود ۹ هزار خودروی دیزل تحت سرپرستی شرکت‌های زیرمجموعه سازمان حمل و نقل بار است و برای تردد آنها در سطح شهر حداقل‌هایی مطالبه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خودروهای حمل بار باید بعضی از حداقل‌ها را داشته باشد از جمله پروانه فعالیت، فرسوده نبودن و یا داشتن معاینه فنی تا همزمان که راهبر در حوزه کسب و کار و ارتزاق حوزه حمل و نقل فعالیت می‌کند، حقوق ابتدایی سایر شهروندان را نیز رعایت کند، تصریح کرد: به همین دلیل ساماندهی و شناسایی خودروهای دیزل آغاز شده و تحت سرپرستی شرکت‌های زیر مجموعه این سازمان، برای حجم عظیمی از این خودروها پروانه اشتغال صادر شده است.

طهماسبی گفت: از سال ۹۲ تا ابتدای سال جاری ساماندهی خودروهای دیزل انجام شده و در حال حاضر به این خودروها سهمیه ماهانه سوخت اختصاص داده می‌شود که میزان آن به نسبت تناژ خودرو متفاوت است؛ البته چنانچه خودروی حمل بار پروانه فعالیت و اشتغال نداشته باشد، قدری از سهمیه آنها کسر می‌شود.

وی ادامه داد: فاز بعدی اقدامات، صدور بارنامه درون شهری بود که بر اساس آن یک سهمیه تشویقی به رانندگان خودروهای دارای این بارنامه اختصاص داده می‌شد و چشم انداز نهایی موضوع به این سمت است که سهمیه تخصیصی سوخت خودروها بر اساس پیمایش خودرو باشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان افزود: قبل از بحث ساماندهی خودروهای دیزل، این امکان وجود داشت که خودروی فرسوده و از رده خارج که فقط یک سند وجود داشت، سوخت مورد نیاز را دریافت و متأسفانه این سوخت به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شد، اما پس از ساماندهی این چالش برطرف و صرفه‌جویی زیادی در مصرف سوخت صورت گرفت.

وی با اشاره به موضوع ساماندهی خودروهای حمل بار بنزین‌سوز، گفت: قبل از اینکه سهمیه‌بندی سوخت مطرح و اجرایی شود، از طریق شرکت‌های زیرمجموعه اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده و اعلام کردیم که رانندگان خودروهای حمل بار در طرح‌های ساماندهی شرکت کنند و پروانه الزامی را دریافت کنند.

طهماسبی تصریح کرد: در آینده پروانه اشتغال برای خودروهای دیزل و بنزین‌سوز الزامی خواهد شد، اما در حال حاضر با توجه به حجم انبوه مراجعه خودروهای بنزین‌سوز، داشتن پروانه فعالیت در فاز نخست اجباری شده است.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت حمل و نقل بار در اصفهان حدود ۲۰ شرکت زیرمجموعه دارد که رانندگان خودروهای باری می‌توانند به این شرکت‌ها مراجعه و برای شرکت در طرح‌های ساماندهی ثبت‌نام حضوری کنند، افزود: رانندگان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۲۳-۳۷۳۸۳۹۲۰ تماس بگیرند و سوالات خود را مطرح کنند و یا با مراجعه به شرکت‌های زیرمجموعه سازمان حمل بار درون شهری و با ارائه مدارک پروانه فعالیت و اشتغال دریافت کنند.

کد خبر 413743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.