افزایش نقاط ترافیکی متصل به شبکه فیبرنوری در اصفهان

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: تعداد نقاط ترافیکی شهر متصل به شبکه فیبرنوری ۱۵۰ نقطه است که برای افزایش آن به بیش از ۲۲۰ نقطه برنامه‌های ویژه‎ای در نظر داریم.

سیدحمیدرضا ابطحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در جریان ناآرامی‌های آبان‎ماه امسال ارتباط تعدادی از نقاط ترافیکی شهر را از دست دادیم و بخش زیادی از سرمایه‌های شهر آسیب دید به طوری که هزینه خسارات وارد شده به حوزه ICT سازمان فاوا حدود یک میلیارد تومان اعلام شد.

وی تصریح کرد: در راستای هوشمندسازی شهر چند پروژه شاخص در سازمان فاوا مورد توجه قرار گرفته که از جمله آنها می‌توان به پروژه سامانه یکپارچه پرداخت الکترونیکی و مدیریت ناوگان اتوبوسرانی( AVl-AFC) با هدف پرداخت آسان هزینه بلیت اتوبوس، مترو یا هر نوع وسیله حمل و نقل همگانی در شهر اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان ادامه داد: پروژه دیگر ایجاد پروفایل شهروندی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است که بر اساس این پروژه اطلاعات شهروندان فقط یکبار در سامانه‌های شهرداری ثبت و شهروندان از تمام خدمات لازم شهرداری برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه در باشگاه شهروندی رفتارهای شهروندان در سطح شهر را بهبود و رفتارهای خوب آنها را تشویق می‌کنیم، گفت: در باشگاه شهروندی مهمترین هدف تبلیغ، ترویج و پیاده‌سازی رفتار مطلوب شهروندی است و شهروندان در ازای انجام اقدامات شایسته از برخی مزایا بهره‌مند خواهند شد.

ابطحی با اشاره به چگونگی رصد رفتارهای شهروندی، گفت: وقتی شهروند در پروفایل ثبت نام کرد و عضو باشگاه شهروندی شد و با اصفهان کارتی که به نام او صادر شده است، از وسایل حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس یا مترو استفاده کرد، این موضوع در باشگاه شهروندی به آسانی قابل رصد است؛ البته تحقق این اهداف مسیری دشوار دارد که تلاش ما برای به نتیجه رساندن آن است.

وی اظهار کرد: سازمان فاوا درگذشته سامانه «پگاح» شامل پرسنلی، کارگزینی، حقوق و دستمزد را مبتنی بر فناوری دهه ۷۰ و ۸۰ راه اندازی کرده بود، اما از آنجا که در این سامانه اصول یکپارچه‌سازی و نیازمندی‌های روز پیش بینی نشده بود، مقرر شد سامانه جامع منابع انسانی به صورت داخلی توسط مهندسان و کارشناسان این سازمان تولید شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه سامانه جامع منابع انسانی یک مجموعه کامل از سامانه‌های مورد نیاز حوزه منابع انسانی شامل کارگزینی، حقوق و دستمزد، رفاه، بیمه تکمیلی، تشویق تحصیلی، کارانه و بازنشستگان است که تمامی معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری می‌توانند از آن استفاده کنند، خاطرنشان کرد: فاز اول سامانه جامع منابع انسانی رونمایی شده و فاز دوم آن نیز در سال آینده رونمایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه اصلی فعالیت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمت به شهرداری اصفهان است، گفت: سازمان فاوا تأسیس شده تا باعث تسهیل و تسریع امور شهرداری اصفهان برای خدمت به شهروندان شود.

کد خبر 413741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.