گلکسی S20 اولترا سامسونگ چه ویژگی هایی دارد؟

بدون شک گوشی گلکسی S20 اولترا، قوی‌ترین گوشی شناخته شده سامسونگ سری S است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این گوشی هوشمند دارای فریم آلومینیومی بوده و قسمت پشت و جلوی آن از شیشه ساخته شده است. گلکسی S20 اولترا در مقابل گرد و غبار و آب مقاوم است و به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری زیر آب دوام می‌آورد. گوشی جدید از یک صفحه نمایش بزرگ به اندازه ۶.۹ اینچی از نوع Dynamic AMOLED ۲X بهره می‌برد که تمام قاب جلویی را به خود اختصاص داده است. این نمایشگر دارای رزولوشن ۱۴۴۰ * ۳۲۰۰ پیکسل با نسبت تصویر ۲۰ به ۹ است و از نسل جدید نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. پوشش گوریلا گلس نسخه ۶، وظیفه محافظت از این نمایشگر را بر عهده دارد.

وزن این گوشی ۲۲۲ گرم است و حسگر اثر انگشت آن نیز در در قسمت پایین صفحه نمایش قرار دارد. تمامی کلیدهای مورد نیاز این دستگاه مانند دکمه پاور و کلید کم و زیاد کردن صدا در سمت راست گوشی تعبیه شده و لبه چپ فریم هیچ کلید یا درگاهی ندارد. روزنه میکروفون و درگاه سیم کارت/کارت حافظه (مشترک با سیم کارت دوم) در لبه بالایی گوشی قرار دارد؛ لبه پایینی نیز از دریچه اسپیکر، پورت USB 3.2 Type-C و روزنه دوم میکروفون میزبانی می‌کند.

دوربین سلفی گوشی گلکسی S۲۰ اولترا که دارای حسگر ۴۰ مگاپیسکلی است، بر خلاف نسل گذشته داخل حفره‌ای با قطر کمتر از سه میلی‌متر در میانه لبه بالا قرار دارد. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتوی پریسکوپی با سنسور ۴۸ مگاپیکسل، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و ماژول عمق سنج سه بعدی TOF جزء مشخصات دوربین چهارگانه این گوشی است که در قسمت پشت آن قرار دارد. شرکت سامسونگ ادعا کرده است که دوربین اصلی گوشی جدید به فناوری‌های Smart-ISO و Nonacell مجهز است و به ثبت ویدئوهای 8K شفاف و عکس‌های واضح کمک بسیاری می‌کند. دوربین این گوشی همانند بسیاری از دیگر پرچمداران خود فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال است.

شرکت سامسونگ برای این مدل گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۰ کیو در کنار رابط کاربری One UI بهره گرفته است. پردازنده این دستگاه به تراشه کوالکوم اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز شده که عملکرد بسیار خوبی نیز در بنچمارک‌های مربوطه از خود نشان داده است. این پردازشگر با ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. البته امکان سفارش مدل ارتقا یافته S20 اولترا با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضا به منظور ذخیره سازی نیز وجود دارد. درگاه کارت حافظه موجود در این مدل گوشی نیز امکان ارتقای فضای ذخیره سازی تا یک ترابایت را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

این گوشی به باتری پنج هزار میلی آمپر ساعتی مجهز است و از فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند، به طوری که در کمتر از ۵۸ دقیقه کامل شارژ می‌شود. قیمت این دستگاه ۱۴۰۰ دلار ارزیابی شده است و در رنگ‌های مشکی، خاکستری، آبی و صورتی عرضه می‌شود.

کد خبر 413735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.