شوراهای ماسک زده

کرونا ویروس همچنان حاشیه و متن جلسات شورای شهر را در کشور تشکیل می‌دهد و هفته‌ای که گذشت این موضوع عکس‌های جالبی را خلق کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کرونا همچنان می‌تازد و بیش از پیش در شهرهای مختلف ایران شیوع پیدا کرده‌است. در این جلسات شوراهای شهر که روزهای قبل، بعد یا حین تصویب بودجه شهرداری‌ها را سپری می‌کنند، تعطیل ناپذیر است.

تهران؛ امیدوارم کرونا بگیرید!

در آخرین جلسه بررسی بودجه شهرداری تهران که هفته جاری و با تمدید دو ساعته جلسه برگزار شد، بالاخره اعضا تکلیف دخل و خرج شهرداری برای سال آینده را مشخص کردند. در جلسه‌ای که اکثر اعضای آن ماسک به صورت داشتند، بودجه ۳۰ هزار و ۵۷۴ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومانی شهرداری با اکثریت آرا به تصویب رسید.

از حواشی جالب این جلسه اظهار نظر رئیس شورای شهر بود؛ محسن هاشمی در انتقاد به پیشنهادات و تذکرات طولانی اعضا گفت: با توجه به شرایط کرونا قرار بود صحبت‌ها و پیشنهادها کوتاه شود تا بتوانیم پرونده بودجه را در سریع‌ترین زمان ممکن ببندیم، اما متأسفانه برخی اعضا به قولشان عمل نکردند و صحبت‌ها طولانی شد.

هاشمی به شوخی خطاب به اعضای شورا گفت: امیدوارم کرونا بگیرید و من به عیادتتان بیایم! پس از این شوخی هاشمی روند بررسی لایحه بودجه سرعت گرفت.

از دیگر حاشیه‌های کرونایی این هفته شورای شهر تهران غربالگری مراجعین دفتر شهردار و شورا بود. این اقدام توسط تیم مستقر اورژانس شهر سالم، در قالب چکاپ دمای بدن و سطح اکسیژن خون و برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، انجام شد.

دیگر عکس حاشیه‌ساز این هفته را زهرا نژادبهرام در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد؛ عکس مربوط به جلسه هماهنگی شورا و شهرداری پیش از شروع جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر بود که در میان اعضا، حجت نظری درحال چرت زدن اول صبح در جلسه است. یکی از مهم‌ترین موضوعات این جلسه با انتصابات شهردار بود. رئیس شورای شهر تهران پس از این جلسه گفت: موضوع انتصابات مشکل جدی و آزاردهنده برای حناچی است و این موضوع سبب سوءتفاهم در ساختار شهرداری می‌شود.

اصفهان؛ شورای یک شکل

مهدی مزروعی سخنگوی شورای شهر اصفهان در صفحه اینستاگرام خود عکس صحن علنی را منتشر کرد و نوشت: ادامه روند خدمات رسانی و برگزاری جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان زیر سایه کرونا با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی. این جلسه با حضور حداقلی اصحاب رسانه و مدیران و کارشناسان و در حداقل زمان برگزار می‌شود. طی رورهای گذشته در حد امکان صرفاً به برگزاری جلسات ضروری ترجیحاً مرتبط با کرونا ویروس اکتفا شده است.

اعضای شورای شهر که به‌واسطه ماسک‌های به صورت گذاشته‌شان، همگی یک شکل بودند ۱۰ میلیارد تومان برای مقابله با شیوع کرونا تصویب کردند.

شیراز؛ رأی دادن با دستکش بدون خبرنگاران

اعضای شورای شهر شیراز نیز مانند دیگر شوراها با بالا آوردن دست‌های پوشیده از دستکش پلاستیکی خود به طرح مساعدت در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا رأی مثبت دادند.

در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی این شورا برای مساعدت در خرید کیت تشخیص بیماری کرونا و همچنین گندزدایی و سم‌پاشی اماکن و محل‌های نگهداری سالمندان، کودکان و افراد کم‌توان ذهنی و بی‌سرپرست به‌صورت رایگان موافقت شد.

در این جلسه که بدون حضور خبرنگاران بود، همچنین شهرداری مکلف شد طی انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به انجام کلیه هزینه‌ها درخصوص پیشگیری از بیماری کرونا و تهیه تجهیزات و نیازمندی‌های حوزه درمان از محل ردیف‌های بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری اقدام کند.

تهران؛ اظهارات خداکرمی همسو با رسانه‌های معاند است

در پی اظهارات ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران که گفته بود "تعداد قابل توجه ایرانیانی که به خارج از کشور می‌روند به بیماری کرونا مبتلا هستند و این موضوع بدین معنا است که یا تعداد زیادی از افراد در داخل کشور بدون علامت آلوده به ویروس کرونا هستند یا در ورودی کشور در فرودگاه امام به کرونا مبتلا شده‌اند" شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) جوابیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این جوابیه آمده است:

ایشان (ناهید خداکرمی) در بخشی از اظهارات خود مدعی شده‌اند " تعداد قابل توجه ایرانیانی که به خارج از کشور می‌روند به بیماری کرونا مبتلا هستند" و یکی از علل احتمالی این مساله را ابتلاء این افراد در فرودگاه امام (ره) ذکر کرده‌اند؛ خانم خداکرمی خواسته یا ناخواسته همسو با مطالب منتشر شده با محوریت خدشه دار کردن اعتماد عمومی نسبت به دولت محترم در رسانه‌های معاند، علاوه بر نادیده گرفتن اقدامات انجام شده در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هیچ دلیل علمی و سندی برای این اظهارات خود بیان نکرده‌اند.

این در حالیست که پایگاه مراقبت بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه امام (ره) مسافران خروجی را به صورت نفر به نفر از نظر اعلائم ابتلاء به بیماری کووید ١٩ کنترل کرده و برای آن‌ها گواهی سلامت صادر می‌کند و از خروج افراد مشکوک به ابتلاء به این بیماری جلوگیری می‌نماید و این افراد با در دست داشتن گواهی سلامت امکان عبور از مرز هوایی در فرودگاه‌های مقصد را دارند.

همچنین مسافران ورودی نیز به صورت نفر به نفر از نظر علائم ابتلاء به این بیماری پایش شده و اتباع ایرانی مشکوک به ابتلاء تحت قرنطینه به مراکز درمانی اعزام می‌شوند و اتباع خارجی با علائم ابتلاء به ویروس کرونا امکان ورود به کشور را ندارند و لازم به ذکر است آزمایش تمامی افرادی که مشکوک به ابتلاء به این بیماری بودند، در مراکز بهداشتی و درمانی منفی اعلام شده است.

یزد؛ حاشیه‌سازی برای شورا را تمام کنید

دادستان مرکز استان یزد در واکنش به حاشیه‌های جدیدی برای شورای شهر ایجاد شده، گفت: متأسفانه برخی افراد به جای همدلی و هم افزایی و تشویق به اقدامات سازنده، فضای موجود را ملتهب کرده و هم اعتماد عمومی را هدف قرار دادند و هم انگیزه تلاش دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

او ادامه داد: این در حالی است که بررسی ما نشان می‌دهد با کمک سازنده شورا و شهرداری و خانه فرهنگ شهید صدوقی در روزهای اخیر بخشی از مشکل متولیان بهداشت و درمان استان برای مقالبه با کرونا کمتر شده است.

شورای شهر یزد با دو مصوبه ساخت بیمارستان مدیریت بحران زیستی و خرید دستگاه تست و تشخیص ویروس کرونا عزم خود را برای کمک به مسئولان بهداشت و درمان استان یزد و حمایت از مردم نشان داد.

خانه فرهنگ صدوقی نیز با مجوز رسمی از مسئولان قضائی تاکنون بیش از نیم میلیارد تومان کمک مردمی و خیری را برای تزریق به حوزه بهداشت و درمان جمع آوری کرده است.

بوشهر؛ تصویب بودجه بدون حضور شهردار

حواشی جلسات علنی شورای شهر بوشهر، این‌بار در جلسه تصویب بودجه تکرار شد. اعضا مرتباً به بعضی بندهای بودجه اعتراض کرده و جلسه را وارد بحث دو نفره می‌کردند که باعث اعتراض رئیس شورای شهر شد.

ابوذر دهدار معتقد بود: بودجه در کمیسیون مربوطه به بحث گذاشته شده و اگر اعضا اعتراض یا پیشنهادی دارند باید در جلسه کمیسیون مطرح می‌کردند.

عدم حضور شهردار و تأخیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز باعث اعتراض عبدالخالق برزگرزاده یکی از اعضای شورا شد. او تا زمانی که عبدالله زاده در جلسه حضور نداشت حاضر به رأی دادن نشد و در اعتراض به شهردار گفت: چرا شهردار تشریفات برگزاری جلسه بودجه را رعایت نکرده است؟ او باید در صحن حضور می‌یافت و رسماً بودجه را تقدیم شورا می‌کرد و شورا بعد از بررسی کلیات بودجه و تصویب آن به جزئیات آن ورود می‌کرد.

انتخاب چند شهردار جدید

اعضای شورای اسلامی شهرکرد پس از آنکه نورالله غلامیان دهکردی، شهردار سابق ۲۴ آذر سال‌جاری از قبول مسئولیت شهرداری استعفا کرد، بالاخره در هفته جاری از میان ۱۰ نامزد نهایی، بهادر عبدالغنی را با اکثریت آرا به‌عنوان شهردار شهرکرد انتخاب کردند.

شورای اسلامی شهر آبادان در جلسه علنی خود با موضوع انتخاب شهردار، محمودرضا شیرازی را به عنوان شهردار جدید آبادان انتخاب کرد. او پیش از این نیز از دی‌ماه ۸۹ تا خرداد ۹۵ مسئولیت شهرداری آبادان را برعهده داشت.

در جلسه شورای شهر شادگان استان خوزستان، مسعود امینی با چهار رأی موافق اعضا، به‌عنوان شهردار جدید شادگان انتخاب شد. او پیش از این معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز بود.

کد خبر 413729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.