کمک جالب لالیگا به چینی‌ها/ راموس در فکر جدایی، رونالدو در پی بازگشت

از دیدار کی‌روش با جهانبخش و درگذشت سیامند رحمان، تا قرعه کشی جام ملت‌های فوتبال اروپا و جدایی احتمالی راموس و بازگشت رونالدو به رئال، بخشی از مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت است.

به گزارش ایمنا، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* بهمن عسگری کاراته کای تیم ملی کشورمان در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم در رقابت‌های کاراته وان اتریش موفق شد در فینال برابر استانیسلاو هورنه اوکراینی به برتری ۳ بر صفر دست پیدا کند. پیش از این عسگری در رقابت‌های کاراته وان امارات سهمیه المپیک ۲۰۲۰ خود را قطعی کرده بود.

* سیامند رحمان قوی‌ترین مرد پاراوزنه برداری جهان به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داد. او در بیمارستان نبی اکرم اشنویه جان خود را از دست داد. از افتخارات او می‌توان به قهرمانی پارالمپیک لندن ۲۰۱۲، پارالمپیک ریو ۲۰۱۶، پنج مدال طلا و یک نقره جهان اشاره کرد. او همچنین در بازی‌های پا را آسیایی گوانگجو ۲۰۱۰، اینچئون ۲۰۱۴ و جاکارتا ۲۰۱۸ موفق به کسب مدال طلا شد.

* کارلوس کی روش سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال کلمبیا و سابق تیم ملی ایران با حضور در تمرین تیم فوتبال برایتون انگلیس ضمن دیدار با استیون آلزاته بازیکن کلمبیایی برایتون با علیرضا جهانبخش شاگرد سابقش در تیم ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

* دو تیم بارسلونا و رئال مادرید از هفته بیست و ششم لالیگا اسپانیا، به مصاف هم رفتند. این دیدار با نتیجه دو بر صفر به سود رئال مادرید به پایان رسید. گل‌های رئال مادرید را وینیسیوس جونیور و ماریانو دیاز به ثمر رساندند.

* سرخیو راموس قصد دارد در نقل و انتقالات تابستانی از رئال مادرید جدا شود. از قرارداد راموس با تیم فوتبال رئال مادید تنها چند ماه باقی مانده است. پرز مدیر باشگاه رئال مادرید قصد دار مگوایر را به عنوان جایگزین راموس به رئال بیاورد.

* مدیران باشگاه سپاهان به جمع بندی درباره اعتراض به رأی صادر شده بازی با پرسپولیس رسیدند و به این ترتیب اعتراض رسمی و دفاعیه خودشان را آماده ارائه به مسئولان مربوطه در فدراسیون فوتبال کردند.

* رونالدو با حضور در مادرید دیدار ال کلاسیکو میان تیم‌های رئال و بارسلونا را از نزدیک تماشا کرد و حالا ادو آگیره، خبرنگار ورزشی که با رونالدو هم ارتباط دارد، در برنامه تلویزیونی چیرینگیتو اسپانیا مدعی شد که رونالدو بعد از ۲ سال از زمان خروجش از سانتیاگو برنابئو اکنون دوست دارد که دوباره به رئال مادرید برگردد.

* لالیگای اسپانیا، در جهت مبارزه باویروس کرونا ۵ تن ژل ضدعفونی کننده را به شهر ووهان چین اهدا خواهد کرد. ووهان، شهری در کشور چین است که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شده است.

* دلروس آویرو، مادر کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم فوتبال یوونتوس ایتالیا دچار سکته مغزی شد. طبق اعلام رسانه‌ها او در یکی از بیمارستان‌های شهر مندونز دو فونچال بستری شده است. وی که ۶۵ سال سن دارد در وضعیت هوشیار به سر می‌برد.

* قرعه کشی مرحله گروهی دوره دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، در شهر آمستردام هلند و با حضور بزرگانی مانند لوئیس فیگو، رافائل فن‌درفارت و دیوید سیمن برگزار شد و ۵۴ تیم ملی اروپایی، حریفانشان را در این رقابت‌ها شناختند. این رقابت‌ها در چهار سید مختلف برگزار می‌شود.

* دیدار تیم‌های فوتبال والنسیای اسپانیا و آتالانتای ایتالیا در دور برگشت مرحله یک‌هشتم‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه مستایا به دلیل شیوع ویروس کرونا در مناطقی از اسپانیا، بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. گفته می‌شود به احتمال زیاد دیدار تیم‌های بارسلونا و ناپولی از همین مرحله لیگ قهرمانان اروپا، در ورزشگاه نیوکمپ بارسلون نیز بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

* پس از پایان پنجره اول انتخابی جام‌های قاره‌ها، آخرین رده بندی فیبا در تاریخ ۳ مارس ۲۰۲۰ اعلام شد. بر این اساس تیم ملی کشورمان با ۲ برد در پنجره اول انتخابی کاپ آسیا با امتیاز ۴۲۸/۷ بدون تغییر نسبت به رده بندی گذشته در جایگاه بیست و دوم جهان ایستاد. ضمن این که تیم ایران در رده دوم آسیا قرار گرفته است و تیم استرالیا صدر این جدول را به خود اختصاص داده است.

* مسابقات گرندپریکس جودو که قرار بود در کشور مراکش و در شهر رباط، برگزار شود لغو و به زمان دیگری موکول شده است. علت این موضوع به خاطر شیوع ویروس کرونا می‌باشد که هم اکنون سرتاسر نقاط جهان را در بر گرفته و به همین دلیل فدراسیون جهانی جودو اعلام کرد، این رقابت‌ها با نظر دولت مراکش لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

* خانواده برایانت وسایل و یادگاری‌ها کوبی اسطوره بسکتبال آمریکا را به حراج می‌گذارند. کوبی برایانت ۴۱ ساله همراه با دخترش ۲۶ ژانویه در سقوط هلی‌کوپتر کشته شدند. مدیر حراجی در این خصوص گفت: باعث افتخار است که مجموعه‌ای از یادگاری‌های برایانت را که الهام بخش بسکتبال و جهانیان بود را به حراج می‌گذاریم.

* در حالی که گفته می‌شود امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان به علت اتفافات رخ داده در دیدار برابر پرسپولیس تهران از سوی هیئت مدیره باشگاه توبیخ شده است و به احتمال زیاد این مربی در پایان فصل نوزدهم از زردپوشان اصفهانی جدا می‌شود، اما سرپرست باشگاه سپاهان این موضوع را تکذیب کرد.

* با اعلام مهرزاد خلیلیان رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، آزمایش دوپینگ یک دیگر از کشتی گیران کشورمان مثبت اعلام شده است. قرار است جزئیات بیشتر و نام این کشتی گیر هفته آینده اعلام شود.

* کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که سعید مولایی جودوکار سابق ایران در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو با لباس تیم ملی مغولستان بر روی تاتامی حضور می‌یابد.

* در جلسه‌ای در وزارت ورزش و جوانان و با حضور نمایندگان فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص شیوع ویروس کرونا و اقدامات ورزشی برای مقابله با آن، قرار شد لیگ برتر فوتبال و سایر مسابقات ورزشی حداقل تا ۱۵ فروردین ماه برگزار نشود.

* هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک، تاهیتی را به عنوان محل برگزاری رقابت‌های موج سواری بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ انتخاب کرد. تاهیتی بزرگترین ساحل فرانسه از زیرمجموعه جزایر این کشور به عنوان محل برگزاری مسابقات موج سواری در بازی‌های المپیک پاریس معرفی و توسط هیأت اجرایی IOC تأیید گردید.


# قرار بود اردوی آماده سازی تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان برای حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰، در ایام نوروز سال ۹۹ با حضور ملی پوشان برگزار شود. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری این اردو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

# طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان، مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون دو و میدانی روز دوشنبه ۱۹ اسفندماه در سالن سلمان فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد.

* سایت معتبر فوتسال پلنت نام گلاره ناظمی داور زن فوتسال ایران را در بین ۱۰ داور برتر جهان در سال ۲۰۱۹ قرار داده است.

کد خبر 413727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.