همتی: نگران هجوم نقدینگی به بازار ارز نیستم

رئیس کل بانک مرکزی با رد هرگونه نگرانی از هجوم نقدینگی به بازار ارز تاکید کرد بازار ارز با حضور و مدیریت بانک مرکزی همچنان ریسک بالا برای سرمایه گذاری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

" در مورد تصمیم هیئت مدیره بورس برای محدود سازی دامنه نوسان و تدبیر وزیر اقتصاد چند نکته را تأکید می‌کند.

۱- از دغدغه ریاست سازمان بورس و نیز تلاش‌های وی برای مدیریت بازار در شرایط حساس کنونی اقتصاد به عنوان یک عضو شورای عالی بورس قدردانی می‌کنم

۲- نظرات کارشناسان بازار سرمایه و سایر بازارهای مالی در دو روز گذشته به رغم تنوع، سازنده و قابل تقدیر بود.

۳- ارجح این است که این گونه تصمیمات مهم در شورای عالی بورس نیز طرح و با بررسی تمام ابعاد و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور اتخاذ شود

۴- یکی از راهکارهای مدیریت روند بازار سرمایه، استفاده دولت از فرصت عرضه اولیه سهام و نیز برنامه‌ریزی برای افزایش درصد سهام شناور شرکت‌های مهم است. اقبال به بازار سرمایه را نیک پنداریم و با افزایش عرضه سهام، عمر بیشتری به آن بدهیم.

۵- نکات مطرح شده به نقل از من در خصوص نگرانی از هجوم نقدینگی به بازار ارز و … را تأیید نمی‌کنم و باز هم تأکید می‌کنم که بازار ارز با حضور و مدیریت بانک مرکزی همچنان ریسک بالا برای سرمایه گذاری دارد. "

به گزارش ایمنا، پیش از این نیز فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای عالی بورس به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار دستور داده بود کاهش دامنه نوسان در بورس و فرابورس به دو درصد، را فعلاً منتفی کند و دامنه نوسان طبق روال گذشته فعالیت داشته باشد.

کد خبر 413718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.