اقدامات موثر در مقابله با کرونا در ۱۳۰۰ شهرداری و ۳۷ هزار دهیاری

مدیر کل ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با توجه به ضرورت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در جامعه ، این سازمان تلاش کرده تا زمینه انجام اقدامات لازم در این موضوع را از سوی بیش از هزار و ۳۰۰ شهرداری و بیش از ۳۷ هزار دهیاری فراهم کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، رمضان امینی افزود: در این راستا ابلاغیه‌های مختلف مرتبط با جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به صورت مستمر به استانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده و از مدیریت شهری و روستایی خواسته شده که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید اقدامات لازم را در همکاری با مسئولان بهداشتی و درمانی و سایر دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله ضدعفونی کردن و گندزدایی محیط شهرها و روستا و همچنین ساختمان‌های شهرداری و دهیاری انجام دهند.

وی اظهار کرد: اقدامات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در زمینه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به طور مستمر از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها پایش و ارزیابی می‌شود.

دبیر ستاد کرونا در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: با توجه به گزارش‌های رسیده از شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و استانداری‌ها و ارزیابی این موارد، تاکنون چند شیوه نامه و بخشنامه تخصصی در حوزه‌های وظیفه‌ای مدیریت شهری و روستایی با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در مناطق شهری و روستایی و اجرای اقدامات لازم تدوین و ابلاغ شده است و موضوعات مورد نظر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از طریق وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

امینی اضافه کرد: با توجه به اعلام شناسایی موارد مشکوک به ویروس کرونا در کشور و در راستای پیشگیری از انتشار این ویروس در اماکن، فضاهای عمومی، دستورالعمل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در اماکن و فضاهای عمومی و وسایل نقلیه عمومی و همچنین شیوه نامه استفاده از متروها با رویکرد جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تهیه و به سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت اجرای اقدامات پیشگیرانه در تاکسی‌ها و پایانه‌های مسافربری شهرداری‌ها که از اماکن پرتردد شهروندان است، راهنمای کنترل محیطی برای مقابله با ویروس کرونا در پایانه‌های مسافربری، راهنمای ضدعفونی کردن و گند زدایی پایانه‌ها و راهنمای کنترل محیطی برای مقابله با کرونا ویروس در اماکن عمومی و چک لیست پیشگیری از کرونا به سازمان‌های تاکسیرانی و حمل و نقل بار و مسافر و سازمان‌های پایانه‌های مسافربری شهرداری‌ها و مدیریت‌های بار و مسافر شهرداری‌ها بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و اموزش پرشکی ابلاغ شد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از شهرداری‌ها و تماس‌های مستمر با آنها با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، عملیات گندزدایی و ضدعفونی ایستگاه‌ها و واگن‌های مترو، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و پایانه‌های مسافربری شهرداری‌ها با جدیت و به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی افزود: در مناطق روستایی هم دهیاری‌ها با هماهنگی استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و سایر دستگاه‌های ذیربط در حال انجام اقدامات مختلفی به منظور مقابله با شروع ویروس کرونا هستند.

امینی اظهار داشت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها طی روزهای اخیر اقدامات گسترده‌ای را به منظور همکاری در فرهنگ سازی ها و ارائه آموزش به هموطنان در زمینه مقابله با کرونا هم در سطح شهرها و روستاها و هم در فضای مجازی با همکاری دستگاه‌های بهداشتی و درمانی انجام داده‌اند که این اقدامات هر روز گسترده‌تر می‌شود.

وی گفت: از شهرداری‌ها خواسته شده تا با توجه به دستورات بهداشتی ابلاغ شده، تا حد امکان موضوعات مرتبط با ارباب رجوع و شهروندان را از طریق سایت، پورتال و سامانه‌های شهرداری و به صورت الکترونیکی انجام و پاسخ دهند.

دبیر مقابله با کرونا افزود: در فرصتی مناسب شهرداری‌ها و دهیاری‌هایی که در ارزیابی‌های اخیر در حوزه پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و ضدعفونی اماکن عمومی حضور موثرتری داشته‌اند، تجلیل می‌شوند.

وی همچنین به ضدعفونی کردن ساختمان‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و پی گیری مکاتبات این سازمان به صورت الکترونیکی با هدف مراجعه نکردن حضوری خبر داد.

کد خبر 413715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.