پیش‌بینی ضرر ۱۱۳ میلیارد دلاری شرکت‌های هواپیمایی به خاطر ویروس کرونا

انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی اعلام کرد: شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی ناشی از شیوع ویروس کرونا بین ۶۳ تا ۱۱۳ میلیارد دلار ضرر خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی اعلام کرد: به دلیل کاهش تقاضا برای مسافرت‌های هوایی در جهان شرکت‌های هواپیمایی در مجموع طی سال جاری بین ۶۳ تا ۱۱۳ میلیارد دلار ضرر خواهند کرد.

در ژانویه سال جاری شاهد افزایش ۲.۴ درصدی تقاضا برای مسافرت‌های هوایی در جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که بنا به گزارش انجمن ترافیک هوایی بین‌الملل این رقم کمترین رشد از سال ۲۰۱۰ تا کنون محسوب می‌شود.

این انجمن تأکید کرده است، دلیل کاهش تقاضا برای مسافرت‌های هوایی شیوع ویروس کرونا در جهان بوده و انتظار می‌رود این روند در ماه‌های فوریه و مارس ادامه یابد.

الکساندر دجونیاک دبیرکل انجمن ترافیک هوایی بین‌المللی می‌گوید: کاهش تقاضای حمل و نقل هوایی در ماه ژانویه در جهان تازه نوک کوه یخی تعطیلی است که شیوع ویروس کرونا بر حمل و نقل هوایی جهانی گذاشته است.

وی می‌گوید: در حالی شاهد کاهش قابل توجه رشد حمل و نقل هوایی در ماه ژانویه بوده‌ایم که بسیاری از محدودیت‌های پرواز شرکت هواپیمایی به چین از روز ۲۳ ژانویه آغاز شد با این حال همه این اتفاقات کافی است تا رشد حمل و نقل هوایی بین‌المللی را به کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته برساند.

دجونیاک معتقد است: شیوع ویروس کرونا یک بحران جهانی است که نه تنها در حال آزمایش کردن مقاومت شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی است، بلکه در حال تست مقاومت اقتصاد جهانی در برابر بحران‌ها است.

منبع: فارس

کد خبر 413712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.