افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرها؛ ورود سامانه بارشی جدید

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز جمعه (۱۶ اسفندماه) با سکون هوا شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم بود اما پیش‌بینی شده که اواخر وقت امروز سامانه بارشی جدیدی از غرب و وارد کشور شود که موجب بارش خفیف برف و باران در برخی از نقاط کشور می‌شود.

به گزارش ایمنا، کبری رفیعی اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود که با توجه به پایداری و سکون نسبی جو، کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت برای گروه‌های حساس ناسالم خواهد بود.

وی افزود: امروز در استان‌های سمنان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و در بعدازظهر در جنوب خوزستان وزش باد شدید رخ می‌دهد که در بعضی ساعات موجب ریزش گرد و خاک در برخی از این مناطق خواهد شد.

رفیعی ادامه داد: از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی به کشور بارش خفیف برف و باران در مناطقی از شمال غرب و غرب آغاز می‌شود، شنبه گستره بارش علاوه بر شمال غرب و غرب مناطقی از دامنه‌های مرکزی زاگرس مرکزی را نیز در بر می‌گیرد، یکشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بعدازظهر در ارتفاعات جنوب شرق بارش پراکنده رخ خواهد داد، این سامانه دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب شرق موجب بارش پراکنده باران و برف می‌شود و از اواخر وقت از خاک کشور خارج خواهد شد.

وی گفت: از دوشنبه و طی روز سه‌شنبه و با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود همچنین یکشنبه دمای هوا در شمال غرب و غرب و سواحل شمالی بین ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

منبع: ایرنا

کد خبر 413700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.