آیا هتل‌های کشور نقاهتگاه بعد از درمان کرونا می‌شوند؟

وزیر بهداشت اعلام کرد که مبتلایان به ویروس کرونا بعد از ترخیص باید در محلی غیر از خانه نگهداری شوند و هتل‌ها یکی از این اماکن هستند.

به گزارش ایمنا، وزیر بهداشت گفته بود: بیماران پس از ترخیص از بیمارستان در محلی دیگر غیر از خانه باید نگهداری شوند و یکی از این فضاهای بینابینی هتل و فضاهای گردشگری است که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد که بر همین اساس اقدام به پیش خرید خدمت از بخش گردشگری به عنوان پشتوانه مراکز درمانی می‌کنیم.

در این خصوص تیموری، معاون گردشگری و رئیس کمیته پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در اماکن گردشگری و ورزشی درباره استفاده از فضای هتل‌های برای گذراندن دوران نقاهت درمان شدنگان ویروس کرونا با توجه به اظهارات وزیر بهداشت گفت: این ایده با هدف کمک به فعالان گردشگری مطرح شده است. وزارت بهداشت پس از آنکه در جریان مشکلات مالی تأسیسات گردشگری قرار گرفت، اعلام آمادگی کرد با فضاهایی مثل هتل‌ها قرارداد ببندند تا از امکانات آنها برای نگهداری شفایافتگان ویروس کرونا پیش از رفتن به خانه، استفاده کنند. این بیماران بعد از ترخیص نباید بلافاصله به خانه برگردند و نیاز به فضاهای بینابینی برای گذراندن دوران نقاهت دارند.

تیموری افزود: اجرای این طرح به آمادگی هتل‌ها بستگی دارد. هیچ اجباری نیست، طرح کاملاً داوطلبانه است. قرار شده ما به هتلداران و سایر فعالان گردشگری این موضوع را اطلاع رسانی کنیم. وزارت بهداشت نیز اعلام کرده برای این کار هزینه می‌کند، با هتل‌ها قرارداد می‌بندد و تمام اقدامات مراقبتی و بهداشتی، حتی ضدعفونی هتل‌ها را خودش انجام می‌دهد.

منبع: همشهری آنلاین

کد خبر 413696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.