هدف عذر خواهی بازیکن استقلال از هواداران سپاهان چیست؟

عارف غلامی مدافع استقلال در اقدامی عجیب با انتشار پستی سه ماه پس از دیدار با تیم سابقش از هوادارن سپاهان به خاطر رفتارش عذر خواهی کرده است. همزمانی این اتفاق با استعفای تابش گمانه زنی هایی مبنی بر بازگشت او به سپاهان را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته - پنجشنبه ۱۵ اسفندماه - عارف غلامی که محصول آکادمی باشگاه سپاهان و مدافع این روزهای آبی‌های پایتخت محسوب می‌شود، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام پستی را منتشر کرد و در آن از هواداران سپاهان به خاطر رفتاری که تقریباً سه ماه پیش در تقابل با این تیم در نقش جهان انجام داده عذرخواهی کرد. این اتفاق هر چند در نگاه اول اتفاقی به نظر بیاید، اما با این فاصله از روز ماجرا در نوع خود غیرعادی است و می‌تواند پیام‌هایی در بر داشته‌باشد.

داستان چه بود؟

ماجرا اما از این قرار بود که ۹ آذرماه سال جاری سپاهان و استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند. این دیدار در حالی در نقش جهان برگزار شد که دو تیم در اوج آمادگی قرار داشتند و دو شانس اول قهرمانی لیگ نوزدهم بودند. آبی‌پوشان اما آن روز با هدایت آندرآ استراماچونی به اصفهان آمدند و در با ارائه یک نمایش قابل قبول حریف را به تساوی در خانه راضی کردند. آن‌ها پس از دریافت گل نخست از سپاهان توسط قائدی و دیاباته از شاگردان قلعه‌نویی پیش افتادند و اگر گل دقایق پایانی امید نورافکن به ثمر نرسیده بود آن‌ها با سه امتیاز شیرین از حساس‌ترین بازی نیم فصل به تهران باز می‌گشتند.

عارف غلامی که محصول آکادمی باشگاه سپاهان بود و سابقه پوشیدن پیراهن این تیم را در کارنامه داشت، در حالی که ابتدای فصل آبی‌پوش شده بود مورد اعتماد مرد ایتالیایی نیمکت استقلال قرار گرفت، بود و اکثر بازی‌ها از جمله دیدار سپاهان را از ابتدا به میدان می‌رفت تا عهده دار دفاع از دروازه استقلال باشد.

عارف غلامی که با ناراحتی از مسئولان سپاهان جمع زردپوشان اصفهانی را ترک کرده‌بود در این مسابقه و در حالی که استقلال از سپاهان پیش افتاده بود چند باری به سمت هواداران خودی رفت و با دست آن‌ها را به تشویق بیشتر فراخواند و همین حرکت کافی بود تا موجب رنجش هواداران سپاهان از مدافع سابق خود را فراهم سازد. پس از پایان بازی نیست یکی از لیدرهای سپاهان با ورود به راهروی رختکن‌های نقش جهان به رفتار غلامی اعتراض و با او در گیر شد. همین اتفاق سبب شد تا این مدافع آبی‌پوش با عصبانیت میکسدزون نقش جهان را طی کند و سوار اتوبوس استقلال شود.

چند روز بعد مشخص شد که سپاهان و استقلال باید در ورزشگاه آزادی تهران در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف هم بروند؛ دیداری که می‌توانست حاشیه‌های مختلف دیدار اصفهان و از جمله حاشیه مدافع سابق سپاهان را به تهران بکشاند. کمتر از یک هفته بعد استراما اردوی استقلال را ترک کرد تا اوضاع این تیم صدرنشین را دچار بحران کند. در همین گیر و دار بازی جام حذفی سپاهان و استقلال هم به دلیل آلودگی لغو شد و تا همین امروز هم تاریخ مجددی برای برگزاری آن مشخص نشده است.

استقلالی‌ها که نتوانستد سرمربی ایتالیایی را برای بازگشت به ایران راضی کنند، مجیدی را جایگزین او کردند اما غلامی مصدوم شد تا دو ماهی را از میادین دور بماند. آبی‌ها با دستور مجیدی بودوروف مدافع بلغارستانی را نیز در نیم فصل با نظر مجیدی جذب کردند تا بتوانند ضعف‌های فراوان خط دفاعی در نیم فصل نخست را بر طرف سازند. با این اوصاف ممکن است حضور غلامی در ترکیب اصلی مجیدی به مشکل بر بخورد و مجیدی از مدافع بلغاری استفاده کند.

عذر خواهی با دسته گل از هواداران سپاهان در بازی حذفی

حالا اما غلامی با گذشت ۹۶ روز از این دیدار پستی را در اینستاگرام خود منتشر کرده و ضمن عذر خواهی از هواداران سپاهان به دلیل رفتار خود در نقش جهان عنوان کرده اشتباه کرده و نباید برخورد چند مسئول سپاهان را به پای هواداران اصفهانی می‌گذاشته است. در این پست آمده‌است: "بر دل نقش جهانش دیدم
نقشی از درد جهان من و توست

سلام و عرض ادب به مردم خوب اصفهان و سپاهانی‌های عزیز بنده خیلی زود متوجه اشتباهم بعد از بازی نیم فصل اول شده بودم و منتظر فرصتی برای پوزش طلبی بوده‌ام و تصمیم داشتم در بازی حذفی در ورزشگاه آزادی که لغو شد با دسته گلی به استقبال شما هواداران محترمِ سپاهان که همیشه بنده رو مورد احترام و حمایت قرار داده بودید بیایم و از اینجا از همه کسانی که ذره‌ای از بنده ناراحت هستند پوزش می‌خواهم و گذشته‌ام را همیشه به یاد دارم و شما همیشه در قلب من هستید. خانواده ام در این شهر زندگی می‌کنند و خاطرات و دوستان زیادی در این شهر دارم. من فقط به دلیل رفتار گذشته چند تا مسئول که حتی با بزرگان فوتبال اصفهان نیز همین رفتار را داشتند، خیلی ناراحت و عصبی بودم و هیچ توجیهی برای اشتباهم ندارم و نباید این موضوع را در زمین فوتبال بروز می‌دادم و به پای شما اصفهانی‌ای عزیز می‌نوشتم، چون هیچوقت غیر از خوبی از شما چیزی ندیدم دوستدار شما عارف غلامی"

با این وجود انتشار این پست چند روز پس از دگرگونی کادر مدیریتی سپاهان و تاکید او بر رفتار چند مسئول از یک سو و از سوی دیگر استعفای تابش از مدیرعاملی گمانه‌زنی‌هایی را به وجود آورده که شاید غلامی با اشتراک گذاشتن این متن قصد داشته ضمن گرفتن چراغ سبز از هواداران اصفهانی پیام مهمی را به مسئولان کنونی سپاهان بفرستد که برای بازگشت به تیم سابق خود آمادگی دارد.

دریافت چراغ سبز و آمدن به سپاهان؟

البته غلامی مدعی شده که قصد داشته در دیدار حذفی به سمت هواداران سپاهان آمده و از آن‌ها دل جویی می‌کرده است، اما نکته‌ای وجود دارد که می‌تواند احتمال ارتباط استعفای تابش با پست عارف را تقویت کند. غلامی دقیقاً دو فصل پیش و با روی کار آمدن تابش قید پوشیدن پیراهن طلایی‌پوشان را زد و پس از یک سال رفت و آمد بین ذوب آهن و فولاد بالاخره روانه استقلال شد.

حالا و در شرایطی که ترافیک مدافعین استقلال زیاد شده و رقبایی مثل سیاوش یزدانی و دانشگر برای او وجود دارد و از طرفی ممکن است مجیدی غلامی را نیمکت نشین بودوروف کند که اتفاق خوبی برای این بازیکن ۲۲ ساله محسوب نمی‌شود، این احتنال وجود دارد که غلامی علاقه مند به بازگشت در جمع طلایی پوشان است.

از سوی دیگر رفتن تابش، راه را برای سپاهانی شدن دوباره غلامی هموار ساخته است. البته همه‌ی این حرف‌ها در حد حدس و گمان است و باید تا باز شدن پنجره نقل و انتقالات صبر کرد و دید آیا غلامی دوباره به اصفهان باز می‌گردد یا خیر؟

کد خبر 413684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.