ثبت‌نام مردم در طرح ملی مسکن تهرانسر منتفی شد

درحالی مرحله دوم ثبت‌نام طرح ملی مسکن فردا آغاز می‌شود که مدیرکل راه و شهرسازی تهران از عدم امکان ثبت‌نام این طرح در تهرانسر خبر داد و گفت: دولت واحدهای تهرانسر را در بازار می‌فروشد.

به گزارش ایمنا، قرار است از فردا مرحله دوم ثبت‌نام طرح ملی مسکن در ۵ استان و ۹۸ شهر آغاز شود. طبق اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ثبت نام مرحله دوم طرح ملی مسکن از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۹۸/۱۲/۱۷ آغاز و ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۹۸/۱۲/۱۸ پایان خواهد یافت.

متقاضیان مرحله دوم طرح ملی مسکن می‌توانند با مراجعه به سامانه بدون محدودیت در ظرفیت، ثبت‌نام کنند و پس از اتمام زمان ثبت‌نام و پایان پالایش متقاضیان بر اساس شرایط طرح، متقاضیان نهایی مطابق ظرفیت احصاء شده برای هر شهر، از طریق قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند.

افرادی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده و به‌عنوان متقاضی اولیه پیامک احراز شرایط را دریافت کرده‌اند چنانچه در بازه زمانی اعلام‌شده، انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند، می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند. در این خصوص لازم به ذکر است که متقاضیان که نسبت به عدم احزار شرایط در مرحله اول ثبت‌نام اعتراض کرده‌اند، چنانچه حائز شرایط تشخیص داده شوند، نیازی به ثبت‌نام مجدد نداشته و در فرایند قبلی ثبت‌نام طرحملی مسکن قرار می‌گیرند.

همچنین در شهرهایی که در مرحله اول و دوم ثبت‌نام قرار نداشته‌اند، در صورت تأمین زمین در مراحل بعدی در این شهرها نیز ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

این در حالی است که مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از عدم امکان ثبت‌نام مردم در طرح ملی مسکن تهرانسر خبر داده است.

رضا نگهبان با بیان "پروژه‌های تهرانسر پیشانی طرح ملی مسکن استان تهران است" افزود: این طرح ۲۰۰۰ واحدی در قالب ساختمان‌های ۸ تا ۱۲ طبقه است. از این مجموع ۴ بلوک با حضور رئیس‌جمهور در شهریور امسال کلنگ‌زنی شد که در مرحله اجرای فونداسیون است.

وی تصریح کرد: ۱۰۰۰ واحد دیگر نیز به زودی جهت فراخوان و جذب سرمایه گذار در فروردین ماه به روزنامه‌های کثیر انتشار اعلام و آگهی خواهد شد و در مقیاس گسترده اطلاع رسانی می‌شود تا شرکت‌های سرمایه گذار ساختمانی در این بخش وارد شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران یادآور شد: متداول‌ترین پرسش‌ها در طرح ملی مسکن مربوط به نحوه واگذاری پروژه‌های تهرانسر است. برخی واحدهایی که از پروژه‌های مشارکتی تهرانسر سهم دولت می‌شود (براساس قراردادها) بعد از ۵۰ درصد پیشرفت ساختمانی، در بازار عرضه می‌شود.

نگهبان با بیان این‌که قیمت و نحوه عرضه این واحدها در همان زمان مشخص خواهد شد، اضافه کرد: برخی می‌پرسند ما چگونه می‌توانیم برای خرید پروژه‌های تهرانسر ثبت نام کنیم که در این زمینه باید گفت واحدهای تهرانسر در این مرحله از ثبت نام قرار ندارد و آن بخش از اقدام ملی است که در قالب مشارکت تعریف شده است و شرایط و نحوه واگذاری آنها (واحدهای سهم دولت) در زمان تکمیل پروژه‌ها مشخص و از طریق آگهی روزنامه عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که زمین‌های تخصیص داده شده به طرح ملی مسکن در شهرهای دماوند، صفا دشت، شریف آباد و فیروزکوه، کیلان و پیشوا به بنیاد مسکن تحویل شده و مدیران بنیاد مسکن استان تهران در مراحل طراحی و اخذ پروانه هستند، اظهار کرد: قرار است ۱۱ هزار واحد توسط بنیاد مسکن و ۲ هزار واحد توسط ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شود.به همین منظور زمینی متعلق به ستاد اجرایی در فرون آباد پاکدشت به وسعت ۳۸ هکتار برای این طرح فراهم شده است که طراحی آن انجام شده و مراحل تصویب قانونی و تعیین کاربری آن در حال انجام است و پیمانکار ساخت آن انتخاب شده و به محض صدور پروانه شروع به کار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما برای تحویل واحدهای طرح ملی مسکن ۲ ساله است، ابراز امیدواری کرد: باقیمانده پروژه‌های طرح ملی مسکن تهران اوایل سال آینده آغاز و قبل از پایان سال ۱۴۰۰ با کمک سازنده‌ها به متقاضیان تحویل داده شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 413677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محبوب IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    حتما واحدهای تهرانسر برای ازمابهترونه