توزیع افزون بر ۲ هزار اصله درخت در فرون‌آباد

شهردار فرون‌آباد گفت: همزمان با روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی، بیش از دو هزار اصله درخت بین مردم این شهر توزیع شد.

به گزارش ایمنا، کوروش میرزایی اظهار کرد: همزمان با هفته درختکاری و منابع طبیعی، بیش از دو هزار اصله درخت میوه و غیر میوه سازگار با آب و هوای منطقه شامل زبان گنجشک، اقاقیا، سرو خمره‌ای، ارغوان، افرا، توت، سنجد، بادام، صنوبر، ون، افرا و زیتون تلخ تهیه و بین مردم توزیع شد.

وی ادامه داد: علاوه بر توزیع درخت بین مردم، عوامل شهرداری نیز نسبت به کاشت درخت در مناطق مختلف شهر اقدام کردند تا شاهد افزایش سرانه فضای سبز شهر باشیم.

شهردار فرون‌آباد خاطرنشان کرد: فرون‌آباد دروازه ورودی شهرستان پاکدشت و در نزدیکی تهران واقع شده که این همجواری باعث می‌شود تا هوای این شهر متأثر از آلودگی پایتخت و کارخانه سیمان می‌شود از این رو کاشت درخت می‌تواند در پاکیزگی هوا و جلوگیری از افزایش میزان آلاینده‌ها بسیار مؤثر باشد.

میرزایی با اشاره به اینکه محدوده شهر فرون‌آباد ۱۶۱ هکتار و حریم شهر یک هزار و ۳۳۹ تعیین شده اظهار کرد: موقعیت خاص این شهر در نزدیکی به تهران و مجاورت با محور ترانزیتی شرق کشور باعث شده بیش از یک هزار و ۳۵۰ واحد صنعتی در آن مستقر و عملاً این منطقه به یک شهر صنعتی تبدیل شود بنابراین شهرداری این شهر تلاش دارد تا در تمامی ایام سال نیست به کاشت درخت اقدام کند.

وی از آغاز طرح استقبال از بهار در این شهر خبر داد و افزود: در اجرای این طرح، بخش‌های مختلف شهرداری در آماده‌باش کامل به سر برده و مشکلات موجود در شهر را تا پایان اسفندماه برطرف می‌کنند.

شهردار فرون‌آباد از ترمیم روکش آسفالت، نوسازی مبلمان شهری، نصب ست‌های ورزشی، رنگ آمیزی جداول، نصب پایه چراغ‌های روشنایی، لایروبی جوی‌ها و تعویض و نصب علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی ترافیکی معابر و آماده سازی بوستان‌ها و گلزار شهدای گمنام به عنوان بخشی از فعالیت‌های ستاد استقبال از بهار فرون‌آباد یاد کرد.

میرزایی با تأکید بر لزوم مراقبت‌های ویژه به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: در این ایام تلاش شده تا با ارائه خدمات شهرداری از طریق بستر الکترونیک، حذف ثبت اثر انگشت در ورود و خروج روزانه به کارکنان شهرداری، حذف کلیه جلسات و بررسی روزانه وضعیت سلامت کارمندان و کارگران خدمات شهری و فضای سبز، از شیوع این بیماری بین کارکنان و مراجعین پیشگیری شود.

وی یادآور شد: در هفته گذشته، در دو نوبت صبح و عصر عوامل شهرداری زیر نظر کارشناسان شبکه بهداشت نسبت به ضدعفونی کردن کلیه معابر عمومی، بوستان‌ها، مبلمان شهری، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، ناوگان حمل و نقل عمومی، ورودی ادارات، نهادها و بانک‌ها اقدام کرده‌اند تا بهترین شرایط برای مردم به وجود آید.

به گزارش ایمنا، فرون‌آباد دروازه ورودی شهرستان پاکدشت است که با بیش از ۲۲ هزار نفر جمعیت در ۱۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 413655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.