همه امکانات کشور برای مقابله با کرونا بسیج شود

معاون اول رییس جمهور با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر پزشکی و درمانی کشور، بر بسیج همه امکانات و همکاری همه دستگاه‌ها برای مقابله با شیوع بیماری کرونا تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری در تماس‌های تلفنی با استانداران استان‌های تهران، قم، البرز، گلستان، گیلان، مازندران و خوزستان در جریان آخرین وضعیت این استان‌ها در خصوص تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، تعداد جان باختگان و بهبود یافتگان، نیازها، اقدامات پیشگیرانه و وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار گرفت.

وی در این گفت‌وگوهای تلفنی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و فعالیت استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اجرای بخشنامه‌ها و مصوبات این ستاد، با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های استان، بر آگاه‌سازی، آموزش، اطلاع رسانی به‌موقع و نیز استفاده از توان همه دستگاه‌ها بویژه سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها برای افزایش سطح بهداشت فردی و عمومی به عنوان اصلی ترین روش مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با کمک همه نهادها در تلاش است تا نیازمندی‌ها و امکانات مورد نیاز همه مناطق کشور برای مقابله با این بیماری را تأمین کند، از استانداران خواست تا با شناسایی و بسیج امکانات همه دستگاه‌ها ضمن رسیدگی به وضعیت مبتلایان، مانع از شیوع بیشتر ویروس کرونا شوند.

جهانگیری ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی کادر پزشکی و درمانی که در گوشه و کنار کشور در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، اظهار کرد: در مقطع حساس کنونی باید از خدمات همه نیروها و کسانی که برای رفع کمبودها و نیازهای روزمره مردم در بخش‌های مختلف تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی و برخورد با سودجویان و متخلفانی که با احتکار و گران‌فروشی اقلام بهداشتی و درمانی مورد نیاز مردم، نظام سلامت کشور را هدف قرار داده‌اند، گفت: استانداران باید ترتیبی اتخاذ کنند تا ضمن معرفی این افراد به مراجع قضائی آرامش در بازار محصولات بهداشتی و درمانی ایجاد شود.

معاون اول رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: با همبستگی اجتماعی و اراده ملی و امید به آینده کشور از این بحران به سرعت عبور کند.

جهانگیری ضمن تاکید بر ضرورت اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا نظیر استقرار افراد در منازل و پرهیز از سفرهای درون شهری و برون شهری، خواستار مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی برای کاهش ترددها شد.

به گزارش ایمنا، استانداران تهران، قم، البرز، گلستان، گیلان، مازندران و خوزستان نیز در این مکالمه‌های تلفنی ضمن ارائه گزارشی از آخرین اوضاع و برنامه‌های اجرا شده برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، به تشریح اقدامات خود در زمینه تجهیز مراکز درمانی، اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و بهره گیری از ظرفیت‌های نهادهای نظامی و سازمان‌های مردم نهاد را پرداختند.

کد خبر 413639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.