۲۰ هزار اصله درخت در شهر مبارکه کاشت شد

سرپرست سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲۰ هزار درخت و درختچه در این شهر کاشته شده است.

احمدرضا فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۱۵ هزار اصله از این درختان در هسته مرکزی شهر و پنج هزار اصله هم در بیشه سرارود کاشته شده است.

وی با بیان اینکه فضای سبز شهر مبارکه بیش از ۴۰۰ هکتار است افزود: سرانه فضای سبز در این شهر ۴۶ متر مربع و به عنوان یکی از بالاترین سرانه‌های فضای سبز در استان محسوب می‌شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه ادامه داد: امسال تغییر کاشت گونه‌های گیاهان مقاوم به کم آبی مثل زیتون و توت در عرصه‌های فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است.

فروتن گفت: توسعه مدیریت منابع آبی و استفاده بهینه از منابع به عنوان یکی از اولویت‌های شهرداری در سال جاری و سال آینده است.

وی با اشاره به وجود ۳۵ هزار مترمربع شبکه آبیاری تحت فشار در مبارکه گفت: شبکه آبیاری قطره‌ای بلوار فتح‌المبین، بلوار نیکبخت و بلوار شریعتی در سال جاری انجام شد.

سرپرست سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه تاکید کرد: کاهش سطح چمن کاری در فضای سبز، بازسازی و بهسازی پارک‌ها و کاشت گیاهان مقاوم هم از اولویت‌های شهرداری مبارکه محسوب می‌شود.

فروتن خاطرنشان کرد: همزمان با روز درختکاری و در این هفته نیز دو هزار اصله نهال مثمر بین شهروندان توزیع شد.

وی اضافه کرد: کاشت درختانی نظیر بادام، انار، زیتون و توت با حضور مسئولان شهرستان در بلوار خلیج فارس و ورودی محله هشت صفاییه انجام شد.

سرپرست سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای استقبال از نوروز گفت: طرح‌های زیباسازی شهری، ساخت المان‌های نوروزی و فضاسازی برای استقبال از بهار در این شهر در حال انجام است.

فروتن تصریح کرد: ۱۵ المان نوروزی برای افزایش نشاط و شادابی شهری در حال ساخت است که تمامی عملیات اجرایی این المان‌ها توسط نیروهای شهرداری با بیشترین صرفه جویی اقتصادی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: ۲۰۰ هزار گلدان گل فصل توسط شهرداری مبارکه تولید شده که همزمان با عید نوروز همه باغچه‌ها و میدان‌های شهر را با گل‌های این سازمان گل آرایی خواهیم کرد.

کد خبر 413636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.