افزون بر ۲ تُن مواد شوینده احتکارشده در اصفهان کشف و ضبط شد

کشف افزون بر ۲ تُن مواد شوینده احتکار شده در اصفهان، تعویق دوباره کنکور دکتری، آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان و هشدار رئیس پلیس سایبری کشور به شایعه سازان فضای مجازی درباره کرونا برخی عناوین بسته خبری اجتماعی است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، سردار "مهدی معصوم بیگی" فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: طرح عملیاتی مقابله با احتکار کنندگان کالا به ویژه تجهیزات بهداشتی و پزشکی در استان اصفهان با همکاری نمایندگان اداره تعزیزات حکومتی و معاونت غذا و درمان و اداره صمت تا عادی شدن شرایط ادامه دارد.

وی افزود: مأموران پایگاه اطلاعاتی شهرستان اصفهان در بازرسی از یک منزل مسکونی ۲ تن و ۳۰۰ کیلو پودر شوینده و ۸ هزار و ۸۹۴ پد الکلی و لوازم بهداشتی که احتکار شده بودند کشف کردند.
سردار معصوم بیگی اظهار ککرد همچنین در بازرسی از یک خودرو نیز ۱۲ هزار و ۸۸۰ جفت دستکش صنعتی خارجی که در ۹۳ کارتن جاساز شده بودند کشف شد.
این مقام انتظامی بیان کرد: در بازرسی از یک منزل مسکونی نیز ۷۰ هزار ماسک، ۵۷۳ هزار پد الکلی و لوازم پزشکی و ۳۹۰ کارتن لباس و "گان" کشف شد و در این ارتباط سه متخلف دستگیر شدند.

حمله پلنگ به پیرمرد ۷۸ ساله در ساری

پیرمرد ۷۸ ساله اهل روستای بندبن امروز مورد حمله پلنگ قرار گرفت.

بنا بر اظهارات این پیرمرد که اقداماتی درمانی‌اش در مرکز درمان بستر کیاسر انجام شده، پلنگ در نزدیکی روستا به وی حمله کرده است که با حضور به موقع مردم نجات پیدا کرده است.

احمد باوند پس از اقدامات اولیه درمانی با رضایت شخصی برای پیگیری‌های بعدی درمانی به استان سمنان منتقل شده است.

این دومین مورد حمله پلنگ طی این روزها گزارش شده است.
روز گذشته بود که خبر حمله پلنگ در بابل رسانه‌ای شده بود، در این حادثه فرد ۴۵ ساله مورد حمله پلنگ قرار گرفته که از ناحیه بازری سمت راست و قفسه سینه دچار آسیب دیدگی شده است.

کرونا، کنکور دکتری را باز هم به تعویق انداخت

شیوع ویروس کرونا در کشور باعث به تعویق افتادن کنکور کارشناسی ارشد و دکتری شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال، اعلام کرد: براساس مصوبات کمیته مبارزه با کرونا کنکور کارشناسی ارشد و دکتری سال ۹۹ به تعویق افتاد. وزارت علوم بعداً زمان برگزاری این دو آزمون را اعلام خواهد کرد.

پیش از این نیز زمان برگزاری آزمون دکتری سال ۱۳۹۹ از روز جمعه مورخ ۹۸/۱۲/۹ به روز پنج‌شنبه مورخ ۹۹/۰۱/۲۸ تغییر یافته بود. براساس برنامه‌ها قرار بود کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹ دوم و سوم اردیبشهت برگزار شود.

برنامه‌های آموزشی دانش آموزان به ١۵٠ برنامه افزایش می‌یابد

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: استراتژی اصلی ما حفظ پویایی مدارس و تحرک یادگیری است و هفته آینده برنامه‌های آموزشی در رسانه ملی به ١۵٠ برنامه افزایش خواهد یافت.

علیرضا کمرئی افزود: از گروه‌های درسی نظرات را خواستیم و توافق بر انجام ٧٠درصد آموزش گذاشته شد.

شایعه‌سازان اخبار جعلی دستگیر شدند

سردار وحید مجید رئیس پلیس سایبری کشور از دستگیری، احضار و اخذ تعهد از ۱۲۱ نفر خبر داد و گفت: بیش از ۱۹۰ مورد تذکر و ارشاد تلفنی مبنی بر حذف مطالب منتشر شده اجرا شد.

وی افزود: هم اکنون پلیس فتا ناجا و ۲۲۰ رده پلیس فتا در استان‌ها و شهرستان‌های کشور با تشکیل کارگروهی تخصصی تمامی نشانگاه‌های فضای مجازی را رصد می‌کنند و ضمن تحلیل کارشناسی اخبار و تصاویر منتشر شده در خصوص کرونا ویروس در صورت مشاهده موارد اخبار جعلی و یا تصاویر کذب، موارد بلافاصله مورد پیگیری فنی و انتظامی قرار خواهد گرفت.

وی با یادآوری رصد عام و کلی فضای مجازی و تمرکز بر شناسایی ۳۵۶ مورد مصادیق مجرمانه قابل پیگیری افزود: از این تعداد برابر هماهنگی با مرجع قضائی؛ ۱۲۱ مورد دستگیری، احضار و اخذ تعهد و بالغ بر ۱۹۰ مورد تذکر و ارشاد تلفنی مبنی بر حذف مطالب منتشر شده برخورد با شایعه سازان و منتشر کنندگان اخبار جعلی و کذب از مهم‌ترین مأموریت‌های پلیس فتا در این روزها است.

آخرین خبرها از همسان سازی حقوق بازنشستگان

محمدحسن زدا مشاور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با انتشار فیلمی در صفحه اینستاگرام خود درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی تلاش کرد تا منابع لازم برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال ۹۹ قرار گیرد.

وی با بیان اینکه البته برای اجرایی شدن این طرح مراحلی باید طی شود، گفت: در حال حاضر این طرح در کمیسیون تلفیق بودجه است و باید در صحن علنی مجلس مطرح و سپس تصویب شود و بعد از آن که شورای نگهبان تأیید کرد، به صورت قانون در می‌آید و اجرا می‌شود.

زدا تصریح کرد: در این لایحه ذکر شده دولت مکلف است که ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود را به تأمین اجتماعی پرداخت کند و تأمین اجتماعی از این مبلغ طرح همسان سازی را اجرا کند.

مشاور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه فرمولی که برای اجرای همسان سازی نیاز است، توسط تأمین اجتماعی آماده شده است، گفت: به محض اینکه این مبلغ به سازمان تأمین اجتماعی داده شود، همسان سازی اجرا خواهد شد.

کد خبر 413635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.