شهرداری ها و دهیاری ها قانون هوای پاک را اجرا کنند

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از مجموعه مدیریت شهری و روستایی کشور خواست تا توسعه فضای سبز شهری و روستایی، گسترش کمربند سبز حاشیه شهرها و اجرای موثر مفاد قانون هوای پاک را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در پیامی به مناسبت «۱۵ اسفند روز درختکاری» افزود: فرارسیدن ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی را گرامی داشته و زحمات و خدمات فعالان و دست اندرکاران این عرصه به ویژه در مجموعه مدیریت شهری و روستایی کشور را ارج می‌نهم.

وی ادامه داد: در جهان امروز، حفظ و گسترش فضای سبز به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه پایدار و ارکان مهم برنامه‌ریزی در مدیریت شهری و روستایی، اثر قابل توجهی در کنترل، تعدیل و بهبود هوای شهرها و روستاها، افزایش رطوبت نسبی و کاهش آثار پدیده گرد و غبار، توسعه فضاهای فراغتی و کمک به ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی شهروندان دارد و این امر با ترویج فرهنگ درختکاری و تقویت روحیه مشارکت همه اقشار جامعه در کاشت و نگهداری از درختان و فضای سبز در سراسر کشور امکانپذیر است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تاکید کرد: با عنایت به قانون هوای پاک و تکلیف وزارت کشور بر تدوین آئین نامه اجرای ماده ۲۲ قانون هوای پاک، با تشکر از همکاری وزارتخانه‌های نیرو، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی و سازمان حفاظت محیط زیست در تهیه و تصویب آن در هیأت وزیران، انتظار می‌رود با تعامل و همکاری دستگاه‌ها با شهرداری‌ها شاهد تحقق اهداف پیش‌بینی شده در قانون و آئین‌نامه اجرایی آن از جمله کاشت درختان با نیاز آبی کم، مقاوم، بومی و سازگار با محیط زیست با تاکید بر استفاده از پساب تصفیه شده، باشیم.

وی افزود: در این راستا شایسته خواهد بود برنامه‌ریزی لازم در جهت گسترش و توسعه فضای سبز بیش از پیش مورد توجه دست‌اندرکاران این حوزه و شهروندان قرار گیرد و از مجموعه مدیریت شهری و روستایی کشور شامل شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها انتظار دارم ضمن برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای توسعه فضای سبز شهری و روستایی و گسترش کمربند سبز حاشیه شهرها؛ اجرای مؤثر مفاد قانون هوای پاک و آئین نامه اجرایی آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

جمالی نژاد تصریح کرد: وزارت کشور برای دستیابی به این مهم و اهداف پیش‌بینی شده در قانون هوای پاک، پویش سراسری درختکاری را با شعار درخت دوستی بنشانیم را با همکاری شهرداری‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، رسانه‌ها، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در دستور کار خود قرارداده است. امیدواریم با تلاش همه اقشار جامعه این مشارکت همگانی و فعالیت اثربخش، محیطی زیبا را برای زندگی سالم جامعه به ارمغان آورد.

کد خبر 413633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.