امکان ۹۰ آزمایش کرونا در روز با خریداری دستگاه تشخیص کرونا فراهم شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: با خرید دستگاه تست کرونا توسط شهرداری و شورای شهر امکان انجام روزانه ۹۰ تست تشخیص کرونا در بیمارستان شهید صدوقی یزد فراهم شد.

حمیدرضا قمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: لایحه‌ای پیرامون خرید دستگاه و کیت‌های تشخیصی کرونا به شورای شهر آمد که با موافقت شورای شهر یزد این امکانات خریداری شد تا تشخیص و مبارزه با کرونا با سرعت بیشتری به پیش برود.

وی هزینه خرید این دستگاه را ۵۱۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: وزارت بهداشت ۵ دستگاه تشخیص کرونا را وارد کرده بود که شهرداری و شورای شهر یزد یکی از آنها را خریداری کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: این دستگاه قابلیت انجام ۹۰ تست را به صورت روزانه دارد.

وی در خصوص ساخت مرکز مقابله با بحران‌های زیستی گفت: نقشه و طرح این مرکز از قبل موجود بود و مدیریت بحران استانداری یزد به دنبال ایجاد چنین مرکزی در استان یزد بود که تجهیزات آن به همت شهرداری یزد خریداری و در حال نصب است.

قمی با اشاره به اهمیت سرعت در ساخت این مرکز در شرایط بحران اعلام کرد: قطعات پیش ساخته این ساختمان طوری طراحی شده که برای کل بحران‌های احتمالی بعدی هم مورد استفاده قرار گیرد.

عضو شورای شهر یزد از اتمام این مرکز طی ۱۵ روز خبر داد و گفت: مسئولان ساخت مرکز مقابله با بحران‌های زیستی به طور شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا این مرکز از نظر شکل فیزیکی و زیرساخت به زودی تکمیل و آماده بهره برداری شود.

کد خبر 413631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.