لزوم تعطیلی تمام اماکن عمومی متعلق به شهرداری تا ۱۵ فروردین

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه با تعریض ورودی جنوب شرقی شهر، ترافیک حدفاصل میدان ابوذر تا پل سرداران روانسازی می شود؛ گفت: این پروژه ضعف زیرگذر یکطرفه ابوذر را پوشش می دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپنتا نیکنام در صد و نوزدهمین جلسه کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد، ضمن اعتراض به عدم عضویت شهرداری و شورای شهر یزد در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از شیوع کرنا، اظهار کرد: علی‌رغم مسئولیت ویژه شورا و شهرداری در تأمین بهداشت شهری مسئولین استان هیچ جایگاهی برای شهرداری و شورای شهر در ستاد استانی پیشگیری از شیوع کرونا قائل نشدند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به آسیب‌های بعدی ضدعفونی گسترده فضای شهری، افزود: مسئولان و دست‌اندرکاران باید بیش از هر چیز آسیب‌های ناشی از پاشش گسترده مواد ضدعفونی کننده را در پاکسازی فضای شهری مد نظر قرار دهند.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای شهر یزد نظارت دقیق بر عملیات اجرایی پیمانکاران خدمات شهری برای شستشوی مستمر و ضدعفونی کردن فضاهای شهری را از جمله الزامات اجرایی در این خصوص دانست افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده به منظور مقابله با شیوع کرونا در یزد ضد عفونی مستمر ماشین‌های حمل زباله، تهیه بانک اطلاعاتی از خانواده‌هایی که تست کرونای آنها مثبت شده، ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی و تجهیز کردن رانندگان به وسایل ضدعفونی از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این کمیسیون در مدیریت شهری یزد است.

نیکنام با اشاره به ضرورت ساماندهی و ضدعفونی مستمر آبخوری‌های عمومی در سطح شهر یزد، تصریح کرد: تدوین برنامه مشخص و مستمر در این خصوص ضروری است.

وی با بیان اینکه پارک و استفاده از وسایل بازی یکی از مهمترین راه‌های شیوع کرونا است، گفت: اعمال یک سری مدیریت‌ها و محدودیت‌ها برای استفاده از وسایل بازی باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

نیکنام در این خصوص تأکید کرد: به منظور مقابله با شیوع کرونا در سطح شهر یزد، همزمان با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در پارک‌ها، تمام فضاهای تفریحی، گردشگری و عمومی متعلق به شهرداری که امکان تجمعات عمومی را فراهم می‌کنند باید تا ۱۵ فروردین تعطیل باشند.

کد خبر 413630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.