کرونا با مصرف شیر به انسان منتقل نمی شود

خوردن ادویه رنجبیل و سرفه‌های خشک، مصرف شیر و عدم انتقال کرونا، خواب و رژیم غذایی بد عامل افزایش بیماری قلبی، مواد غذایی و افزایش سربازان دفاعی بدن و شش راهکار برای ورزشکاران در مقابله با کرونا را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، متخصص تغذیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مصرف زنجبیل با توجه به طبع گرم در برخی از افراد موجب ایجاد حساسیت می‌کند، اظهار کرد: سرفه‌های خشک از علائم ایجاد حساسیت در فرد است. بنابراین این سرفه‌های ناشی از مصرف برخی از مواد غذایی مانند زنجبیل باعث ایجاد نگرانی در افراد می‌شود.

تینا جعفری با تاکید بر شایعات فضای حقیقی و مجازی برای مصرف برخی از داروها و مواد خوراکی برای جلوگیری از ابتلاء به کرونا، گفت: مردم برای جلوگیری از ابتلاء به کرونا ویروس نیازی به مصرف قرص و مکمل‌های حاوی ویتامین c ندارند، مردم ویتامین c مورد نیاز خود را از میوه‌ها و سبزیجات تأمین کنند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: مصرف لبنیات و شیر برای بدن انسان در ابتلاء به کرونا ویروس ضرری ندارد و مردم با خیالی آسوده می‌توانند این مواد غذایی را مصرف کنند.

وی در خصوص مصرف زنجبیل، سیر و لیمو برای جلوگیری از کرونا ویروس، تصریح کرد: این مواد غذایی خاصیت خوبی دارند، اما از لحاظ علمی ثابت نشده است که می‌توانند جلوی بروز بیماری در بدن انسان را به تنهایی بگیرند.

موادغذایی و افزایش سربازان دفاعی بدن

متخصص تغذیه و رژیم درمانی، گفت: تحقیقات نشان داده‌اند که دریافت مرکبات به واسطه ویتامین ث موجود در آنها می‌توانند به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

میترا زراتی، افزود: فلفل دلمه قرمز دو برابر بیشتر از مرکبات حاوی ویتامین ث است. علاوه بر این فلفل دلمه‌ها حاوی بتا کاروتن (پیش ساز ویتامین آ) بوده و ویتامین ث علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، می‌تواند به حفظ سلامت پوست نیز کمک کند. بتا کاروتن نیز به حفظ سلامت چشم‌ها و پوست کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: بروکلی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی اس از جمله ویتامین آ، ث، ای و سایر آنتی اکسیدان‌ها و فیبر است. بر اساس مطالعات سیر می‌تواند باعث کاهش فشار خون و کاهش سفتی عروق شود. خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی سیر ممکن است از ترکیبات سولفوری موجود در آن مانند آلیسین منشأ گیرد. همچنین زنجبیل می‌تواند به کاهش التهاب، گلو درد و سایر بیماری‌های التهابی کمک کند.

خواب و رژیم غذایی بد عامل افزایش بیماری قلبی

به گفته محققان یک معادله خطرناک وجود دارد، بدخوابی موجب داشتن رژیم غذایی بد می‌شود و هر دو اینها می‌توانند عامل افزایش ریسک چاقی و بیماری قلبی در زنان باشند. ئ «بروک آگاروال»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کلمبیا نیویورک، در این باره می‌گوید: «زنان بسیار در معرض اختلالات خواب در طول عمرشان هستند چراکه غالباً مسئولیت فرزندان و خانواده بر دوش آنها است و دلیل دیگر مربوط به هومورن های یائسگی آنهاست.» محققان این مطالعه، عادات خواب و تغذیه حدود ۵۰۰ زن ۲۰ تا ۷۶ سال را بررسی کردند.

نتایج نشان داد زنان دارای کیفیت خواب بدتر، مقادیر بیشتری مواد قندی مرتبط با چاقی و دیابت مصرف می‌کنند. زنانی که دیرتر به خواب می‌روند مصرف کالری بیشتری داشته و غذای بیشتری مصرف می‌کنند و زنانی که دارای علائم شدیدتر بی‌خوابی هستند بیشتر غذا خورده و غذای مصرفی شأن حاوی میزان کمتر چربی‌های غیراشباع است. به گفته محققان، رژیم غذایی ضعیف و پُرخوری منجر به چاقی می‌شود و چاقی هم فاکتور پرخطر ابتلاء به بیماری قلبی است.

کرونا با مصرف شیر به انسان منتقل نمی‌شود

دانشیار گروه بهداشت و کنترل مواد غذایی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، گفت: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق شیر به انسان وجود ندارد؛ چرا که در حال حاضر در مرحله انتقال انسان به انسان این ویروس هستیم.

نگین نوری روبا اشاره بر لزوم افزایش مصرف لبنیات در روزهایی که ابتلاء به شیوع ویروس کرونا در کشور افزایش یافته است، اظهار کرد: هر موقع بحث هر گونه آلودگی پیش می‌آید، مصرف شیر به شدت توصیه می‌شود، اما مشخص نیست پشت اخبار مربوط به لزوم کاهش مصرف شیر چه استدلال علمی نهفته است.

وی با بیان اینکه کرونا ویروسی که گاو را بیمار می‌کند با کرونا ویروسی که امروز با آن سر و کار داریم، متفاوت است، ا فزود: در مورد مصرف شیر دو مسأله مطرح است. در مورد شیر اهمیت دارد، رعایت مقررات بهداشتی در تمام مراحل تولید این ماده لبنی و از لحظه ورود به کارخانه تا تحویل به مصرف کننده است.

دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران دبا تاکید بر اینکه شیر را به صورت غیر حرارت دیده نباید مصرف کرد، گفت: ویروس کرونا در مدت ۳۰ دقیقه و در حرارت ۶۰ درجه سانتیگراد از بین می‌رود و باید از پاستوریزه بودن و حرارت دیدن شیر مطمئن شویم.

شش راهکار برای ورزشکاران در مقابله با کرونا

دبیر هیأت پزشکی ورزشی همدان، اظهار کرد: در موارد بهداشت غذایی از ورزشکاران خواسته‌ایم تا ضمن مصرف نکردن سبزیجات خام، غذای پخته و میوه‌های شسته شده را مورد استفاده قرار دهند.

خسرو اصله، افزود: در سفرهای ورزشی نیز همراه داشتن ماسک، گواهی سلامت پزشک و ضدعفونی کننده الکلی باید همراه داشته باشند. در دستورالعمل بهداشت تنفسی نیز حاضر نشدن در اماکن عمومی، استفاده از دستمال یا آرنج در هنگام عطسه و سرفه مورد تاکید قرار دارد.

وی با تاکید بر حضور نیافتن در پارک‌ها، گفت: در این صورت رعایت فاصله مناسب بین یک و نیم تا دو متر و استفاده از دستکش هنگام ورزش با تجهیزات ورزشی مهم و ضروری است.

دبیر هیأت پزشکی ورزشی همدان، تصریح کرد: ورزشکاران باید به افزایش ایمنی خود توجه کنند، خواب کافی، حفظ آرامش، فعالیت ورزشی منظم، تعذیه سالم و ماندن در منزل را توصیه می‌کنیم. این شش راهکار مبارزه در مقابل ویروس کرونا است که به تمامی ورزشکاران اطلاع رسانی شده است.

کد خبر 413616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.