تمدید تعطیلی فعالیت‌های هنری در انتظار تأیید ستاد مبارزه با کرونا

مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد اطلاعیه سوم این وزارتخانه در خصوص تمدید تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در انتظار تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

به گزارش ایمنا، همایون امیرزاده مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه آیا این وزارتخانه در خصوص تمدید تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا پایان سال جاری تصمیمی اتخاذ کرده است، گفت: دو اطلاعیه قبل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری بعد از تصویب ستاد ملی مبارزه با کونا اعلام شد و طبق اطلاعیه دوم، تعطیلی کلیه فعالیت‌ها و مراکز فرهنگی و هنری تا فردا جمعه ۱۶ اسفند در نظر گرفته شد.

وی اعلام کرد: پیش‌نویس اطلاعیه سوم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه وضعیت موجود به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه شده و در انتظار تأیید و تصویب ستاد هستیم.

امیرزاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تصورمان این است که فعلاً شرایط شیوع ویروس کرونا پایدار است و توصیه مؤکد بر همت ملی برای برون رفت از این شرایط شده است؛ ما نیز با توجه به این شرایط پیش‌نویس اطلاعیه سوم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تنظیم کرده و به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه داده‌ایم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از فعالان و متولیان بخش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ویژه حوزه خصوصی، یادآور شد: مجموعه صنوف و بسیاری از عزیزان بخش خصوصی طی نامه‌هایی که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرده‌اند، خواستار این هستند که فعالیت‌های فرهنگی و هنری تا پایان سال جاری تعطیل شود زیرا این عزیزان هم بر این موضوع تأکید دارند که همراه مردم هستند و باید در بحث کنترل ویروس کرونا کنار مردم باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تمدید تعطیلی‌ها تابع نهادهای تخصصی بالادستی است و منتظر پاسخ ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم که قطعاً تا فردا اعلام می‌شود. طبیعتاً پیش‌نویس اطلاعیه سوم وزارتخانه بازخوردی از درخواست صنوف فرهنگی و هنری و با توجه به شرایط پایدار ویروس کرونا است.

منبع: مهر

کد خبر 413608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.