۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
سنجش سلامت مسافران شهر قنوات

شهردار قنوات گفت: با مشارکت بخشداری، مرکز بهداشت، شورا و شهرداری قنوات، دهیاری مبارک‌آباد و بسیج، افرادی که وارد شهر قنوات می‌شوند تب سنجی و سنجش اکسیژن شده و خودروهای آنان ضدعفونی می‌شود.

به گزارش ایمنا، رضا شکاری با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط ستاد مدیریت بحران شهر قنوات برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: در این رابطه با مشارکت فعال مردم، مواد ضدعفونی‌کننده تهیه و با استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی و آتش‌نشانی معابر شهری با کمک همشهریان ضدعفونی شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قنوات در نزدیکی کلان‌شهر قم واقع‌شده است، خصوصیاتی همچون شباهت اقلیمی، فاصله کوتاه با قم، حضور سرریز جمعیتی به سمت قنوات و مهمان‌نوازی مردم این شهر، مدیریت شهری را بر آن داشته که باظرافت و دقت بیشتری نسبت به رصد بیماری و همچنین برنامه‌ریزی برای پیشگیری و کنترل آن در شهر قنوات، اقدام نماید.

شهردار قنوات افزود: بلافاصله و پس از اعلام خبر مشاهده بیمار در شهر قم، نخستین جلسه ستاد مدیریت بحران شهر قنوات با حضور نخبگان شهر، مدیران دستگاه‌های نظامی، انتظامی، بهداشتی، مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌های خدمت رسان شهر، برگزار و اقدامات پیشگیرانه برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

شکاری با اشاره به مصوبه پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهر قنوات خاطرنشان کرد: با مشارکت بخشداری، مرکز بهداشت، شورا و شهرداری قنوات، دهیاری مبارک‌آباد و بسیج، تب سنجی و سنجش اکسیژن افرادی که وارد شهر قنوات می‌شوند انجام خواهد شد و خودروهای آنان ضدعفونی می‌شود.

وی افزود: ضدعفونی اماکن پرتردد مثل مساجد و سازمان‌های خدمت رسان، توزیع دستکش یک‌بارمصرف و ماسک بین رانندگان تاکسی مسیر قم به قنوات، آموزش شهروندان با استفاده از فضای مجازی و بهره‌مندی از ظرفیت روحانیت برای اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در این موضوع، از دیگر اقدامات ستاد مدیریت بحران شهر قنوات است.

شهردار قنوات گفت: تعطیلی بازارهای هفتگی شهر، جلوگیری از فعالیت فروشندگان دوره‌گرد، مشارکت کسبه برای تعطیلی موقت اماکن پرخطر همچون سفره‌خانه‌ها و گیم‌نت‌ها، مذاکره با ائمه جماعات و مساجد برای رعایت بیشتر موارد بهداشتی و مذاکره با سازمان تبلیغات اسلامی و مسئولان هیئت‌های مذهبی برای تعطیلی موقت برنامه‌های مذهبی به‌صورت دسته‌جمعی از جمله اقداماتی بود که به همین منظور انجام شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 413601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.