جاده فرزانگان اسفندماه بهره برداری می‌شود/تجربه بهاری متفاوت در شهر

شهردار اصفهان با بیان اینکه فضاسازی‌های لازم در حوزه شهری برای استقبال از بهار در حال انجام است، گفت: زیباسازی و پیرایش شهری انجام می‌شود، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور نگاهی متفاوت به برنامه‌های نوروز داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز_ پنجشنبه ۱۵ اسفندماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت امام جواد (ع)، اظهار کرد: این روزها بزرگترین چالش برای شهروندان مقابله با شیوع ویروس کرونا است، از این رو شهرداری اصفهان همزمان با شیوع این بیماری اقدامات جدی خود را آغاز و دستورالعمل هفت گانه را صادر کرد.

وی افزود: برای مقابله با ویروس کرونا تمام نیروهای شهرداری اصفهان بسیج شدند و ستاد ویژه مقابله با کرونا تشکیل شد و در این راستا اقدامات خوبی شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در ابتدای انجام فعالیت‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس‌ها، مترو و تاکسی‌های شهر هر شب ضدعفونی شدند، تصریح کرد: از ابتدای هفته جاری دومین مرحله ضدعفونی با شست و شوی معابر، ادارات، بانک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، محوطه جلوی بیمارستان‌ها و مکان‌های پرتردد شهر در مناطق ۱۵ گانه توسط ۲۵ خودرو مه‌پاش اجرا شد.

نوروزی افزود: شهرداری به عنوان نخستین دستگاه به موضوع مقابله با شیوع ویروس کرونا ورود پیدا کرد و تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهر در این زمینه انجام داده، به طوری که در حال حاضر ورود به ساختمان شهرداری با انجام مراقبت‌های ویژه همراه است.

تصویب لایحه ۱۰ میلیارد تومانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا

وی خاطرنشان کرد: در گام بعدی برای تأمین اعتبار مورد نیاز برای فعالیت‌های گسترده جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا، لایحه ۱۰ میلیارد تومانی را به شورای شهر اصفهان ارائه کردیم که خوشبختانه بلافاصله تصویب شد.

نوروزی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با مدیران شهرداری و مسئولین دستگاه‌های ذی‌ربط و اعضای ستاد ویژه مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: در این جلسه تاکید شد که میز خدمت در شهرداری اصفهان تبدیل به میز آموزش شود تا مراجعه‌کنندگان پس از ورود به ساختمان‌های شهرداری آموزش‌های اولیه مقابله با شیوع ویروس کرونا را فرا گیرند و ابزار و لوازم مورد نیاز را در اختیار داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کارگران شهرداری در بخش پسماند، فضای سبز و پاکبانان جزو گروه‌های در معرض خطر بشمار می‌روند، به پیمانکاران تاکید شده هر روز ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده را به میزان مورد نیاز در اختیار آنان قرار دهند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و سطح شهر، بنرهایی نصب و در آن نکات هشدار دهنده برای اطلاع شهروندان اعلام شده است، گفت: طرح‌های گرافیکی آموزشی در سطح شهر منتشر شده و در مجموع توسط شهرداری اقدامات گسترده و خوبی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در این راستا دستگاه‌های دیگر همکاری کرده و مردم نیز مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند، اما با وجود فضای مقابله با شیوع کرونا باید برای استقبال از بهار آماده شویم و نباید آن را فراموش کنیم زیرا زندگی در جریان بوده و شهر یک موجود زنده است.

به برنامه‌های نوروز ۹۹ نگاهی متفاوت داریم

نوروزی با بیان اینکه فضاسازی‌های لازم در حوزه شهری برای استقبال از بهار در حال انجام است، اظهار کرد: زیباسازی و پیرایش شهری انجام می‌شود، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور نگاهی متفاوت به برنامه‌های نوروز داریم.

وی ادامه داد: اقدامات شهرداری دنبال آن است که حس امید به زندگی را در مردم تقویت کند و تاب آوری اجتماعی را افزایش دهد تا شرایط مقابله با شیوع ویروس تسهیل شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم ضمن انجام مراقبت‌های ویژه، افزایش نظافت شهر، ضدعفونی کردن و اعلام هشدارهای مورد نیاز، از استرس شهروندان بکاهیم چرا که وقتی فضای شهر آلوده باشد، استرس شهروندان نیز بیشتر می‌شود و در صورت افزایش و تعمیق امید به زندگی مقابله با شیوع ویروس راحت‌تر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان نکات مراقبت را به شهروندان آموزش می‌دهد، ابراز امیدواری کرد: شهروندان همکاری برای انجام اقدامات ویژه مقابله با شیوع ویروس کرونا را افزایش دهند.

نوروزی گفت: رنگ‌آمیزی جداول، نرده‌ها و المان‌های شهر برای استقبال از بهار در حال انجام است، همچنین معابر در حال شست و شو بوده و گل‌کاری‌های بیشتری در سطح شهر انجام می‌شود.

درختکاری در بیمارستان

وی افزود: هر سال در روز درختکاری با حضور شهروندان مراسم ویژه آن را برگزار می‌کردیم، اما امسال این امکان به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود نداشت، از این رو در یک بیمارستان به عنوان نقطه حساس و مرکزی که خدمت تخصصی انجام می‌دهد، کاشت درخت به این مناسبت انجام می‌شود.

شهردار اصفهان ضمن تقدیر از تلاش‌های پزشکان، پرستاران و کادر درمانی مراکز پزشکی، ادامه داد: در صدد هستیم یکی از میادین شهر را به نام پرستار، پزشک یا حوزه سلامت نامگذاری کنیم و در ۲۳ اردیبهشت سال آینده به مناسبت روز جهانی پرستار برای تجلیل خدمات پرستاران اقدام بسیار خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری به مناسبت روز درختکاری ۳۰ هزار نهال رایگان به شهروندان اهدا می‌شود، گفت: برای مراقبت بیشتر از سلامتی شهروندان، نهال‌ها به نشانی اعلام شده از سوی شهروندان ارسال خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی محور اصلی ستاد ویژه مقابله با شیوع کرونا

وی تاکید کرد: در ستاد ویژه مقابله با شیوع ویروس کرونا، دانشگاه علوم پزشکی محور اصلی است و اینکه برای ضدعفونی کردن از چه موادی استفاده و در طول روز چند مرتبه و با چه کیفیتی ضدعفونی شود، در این ستاد تصمیم‌گیری می‌شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: برای تأمین اقلام مورد نیاز با کارخانجات مربوطه مذاکراتی انجام شده و خوشبختانه سطح تولیدات افزایش یافته و اقدامات گسترده‌تری در حال انجام است.

وی اظهار کرد: با توجه به تعدد مراجعات شهروندان به شهرداری برای دریافت پروانه ساختمانی، تدبیر لازم اندیشیده شده و درخواستی به شورای شهر در قالب یک نامه ارائه شد مبنی بر اینکه مصوبه شورا مربوط به ارائه تخفیف دریافت پروانه ساختمانی به گونه‌ای باشد که به شهروندان برای انجام سایر مراحل دریافت استعلام و … تا چهار ماه پس از نوروز مهلت داده شود؛ بدین صورت که شهروندان با یکبار مراجعه حضوری و انجام محاسبات، پرونده مفتوح بماند و برای دریافت پروانه تا تیرماه فرصت داشته باشند.

توجه ویژه به حفظ سلامت شهروندان

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان برای کودکان کار اقدامات حمایتی خوبی انجام داده و وضع این افراد را مورد توجه قرار داده است، گفت: بیشتر فعالیت‌ها در مناطق کمتر برخوردار شهر انجام می‌شود، همچنین تهیه بسته‌های حمایتی برای برخی خانواده‌ها در دستور کار بوده و در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان به عنوان دستگاه عملیاتی تمام توان خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بکار گرفته است، ادامه داد: البته نسخه چگونگی انجام اقدامات را باید متخصصان بپیچند که محور علمی آن دانشگاه علوم پزشکی بوده و اقدامات لازم را انجام داده است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه جهان برای مقابله با دشمن واحد جهانی یعنی ویروس کرونا به پا خواسته است، بنابراین باید رفتارهای مشترک و اقدامات منسجم داشته باشیم تا بتوانیم شیوع این ویروس را مهار کنیم، قطعاً برای انجام موارد علمی باید بر نظرات متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تکیه کنیم.

وی با بیان اینکه برای جمع‌آوری پسماندهای شهری مشکلی وجود ندارد و گزارشی مبنی بر اینکه روند فعلی جمع آوری زباله در شهر باعث ترویج و شیوع ویروس کرونا شود، اعلام نشده است، افزود: شهروندان باید زباله‌های خود را در زمان مقرر خارج از منازل قرار دهند و نسبت به رعایت موارد بهداشتی حساس‌تر عمل کنند.

نوروزی تاکید کرد: برای شهرداری حفظ جان شهروندان مهم است و بری آن هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم از این رو به سمت و سوی آمادگی بیشتر برای اقدامات گسترده‌تر پیش می‌رویم.

وی اظهار کرد: باید بسیج همگانی، رفتارهای مشترک و اقدامات واحد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شود و مردم بیشتر مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

خدمات شهرداری تعطیل‌پذیر نیست

شهردار اصفهان با اشاره به اقدامات بهداشتی بازارهای کوثر برای مقابله با شیوع کرونا، تصریح کرد: بازارهای گل و گیاه و کوثر به عنوان محل‌های عمومی شهر در این ایام از استقبال مردمی بیشتری برخوردار است، از این رو برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بر انجام اقدامات پیشگیرانه در این محل‌ها متمرکز شدیم، ضدعفونی بازارها مرتب انجام می‌شود، هنگام ورود شهروندان دستکش و محلول ضدعفونی و آموزش‌های لازم ارائه می‌شود، از این رو می‌توان گفت ایمنی در بازارهای شهرداری اصفهان بالا است.

وی با تاکید بر اینکه بازارهای کوثر تعطیل نشده است، افزود: شهرداری یک دستگاه خدمات رسان دائمی و مستمر است و خدمات آن تعطیل‌پذیر نیست، از این رو با توجه به اینکه بازارهای کوثر تحت نظارت شهرداری قرار دارد، این بازارها تعطیل نیست و نسبت به تأمین مایحتاج مردم اقدام می‌کند.

نوروزی اظهار کرد: عید نوروز تعطیلی نداریم و امسال متفاوت از سال‌های قبل خواهیم بود زیرا بهار آمدنی است و باید با انجام اقدامات ویژه از آن استقبال کرد.

بهره برداری از بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان تا اواسط سال آینده

وی ادامه داد: بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان در بلوار ارغوانیه در حال ساخت است و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است که پس از تکمیل و بهره برداری، بازار گل و گیاه همدانیان برای کاهش مشکلات ترافیکی به این محل انتقال خواهد یافت.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان اواسط سال آینده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ستاد نوروزی در اصفهان، گفت: با توجه به فعال شدن ستاد نوروزی شهر اصفهان از دو ماه قبل برای انجام اقدامات وسیع، فعالیت آن را به سمت انجام اقدامات جدید هدایت کردیم، البته برخی از اقدامات همچون زیباسازی و پاکیزگی شهر را تعطیل نخواهیم کرد زیرا اگر مسافر هم نوروز امسال به شهر اصفهان نیاید، باید شهر را برای دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در آن آماده کنیم.

خیابان جلوان در حریم شهر

نوروزی با اشاره به آسفالت خیابان جلوان در منطقه ۱۴، گفت: این خیابان در حریم شهر قرار گرفته و انجام اقدامات برای آن در حوزه اختیارات اداره کل راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده از سه روز قبل خاک‌برداری خیابان جلوان توسط اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده و پس از آن آسفالت می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه احداث ادامه جاده فرزانگان می‌تواند مشکلات ترافیکی آن نقطه از شهر را کاهش دهد، افزود: مسیر جاده فرزانگان ۲۵ اسفندماه سال جاری با حضور مسئولان افتتاح و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

توجه به حقوق روشندلان شهر

وی در ارتباط با توقف اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در میدان بزرگمهر ابتدای خیابان آبشار، اظهار کرد: در این محدوده از قدیم الایام مرکز مراجعات و آموزش نابینایان و ناشنوایان قرار داشته، از این رو باید به گونه‌ای عمل کنیم تا حقوق این قشر از جامعه به صورت کامل رعایت شود و برای اینکه حقی از آنها ضایع نشود و آلودگی ایجاد نشود، اتوبوس‌ها هنگام توقف خاموش باشد.

نوروزی ادامه داد: به بازرسان تاکید می‌کنیم نظارت بیشتری بر خاموش بودن اتوبوس‌ها داشته باشند تا روشن بودن بی‌دلیل آن‌هاها باعث آلودگی و ایجاد مشکل برای شهروندان و این قشر از جامعه نباشد.

وی با بیان اینکه از سال‌های گذشته میدان بزرگمهر ابتدای خیابان آبشار اول ایستگاه و مکان مبدأ برخی از خطوط به سمت اشکاوند، اصفهانک، کبوتر آباد، زیار و حتی جرقویه بوده است، گفت: باید برای کاهش مشکلات ناشی از توقف اتوبوس‌ها چاره‌اندیشی کرد و در تصمیم‌گیری‌ها همه جوانب را مورد بررسی قرار داد.

خیابان نیروگاه مرز مشترک اصفهان و درچه

شهردار اصفهان در ارتباط با ساماندهی خیابان نیروگاه در منطقه ۱۳ و سد معبر میوه‌فروشان در آن، اظهار کرد: این خیابان به نیروگاه، شهرک شهید عباسپور، بلوار شفق و یک مسیر آن به درچه منتهی می‌شود؛ در دو سال اخیر برخی مغازه‌های میوه‌فروشی از سه راهی به سمت درچه آزادسازی و بلوار ساخته شد و مشکلی وجود ندارد، مشکل از سمت پل به سمت نیروگاه است که سمت شمال آن در محدوده شهرداری اصفهان و جنوب آن در محدوده شهرداری درچه است.

وی با بیان اینکه خیابان نیروگاه خطی بین اصفهان و درچه است، تصریح کرد: در سمت اصفهان نیروهای سد معبر مراقبت‌هایی دارند و میوه فروشان کمتری مشاهده می‌شوند، اما در سمت مقابل باید مراقبت‌های ویژه توسط شهرداری درچه انجام شود تا سد معبر میوه فروشان رفع شود.

نوروزی تاکید کرد: شهرداری اصفهان برای همکاری با شهرداری درچه اعلام آمادگی می‌کند تا در مرزهای مشترک اقدامات لازم انجام شود و شهروندان احساس تبعیض نکنند.

کد خبر 413593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.