سهم درآمدهای ناپایدار در بودجه ۹۹ مشهد کم می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سیاست کلی شورا انقباضی بسته شدن بودجه بوده و قصد بر این است که سهم درآمدهای ناپایدار را به‌ویژه در حوزه فروش تراکم کم کنیم.

محمدهادی مهدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوصروند اختصاص  بودجه شهرداری مشهد در حوزه عمران و شهرسازی، اظهار کرد: نظر شورای شهر کاهش ۳۰۰ میلیارد تومانی کل بودجه بوده است و کمیسیون عمران و شهرسازی نیز بر مبنای همین سیاست نظریه‌های خود را در رابطه با مصارف و منابع، کامل و به کمیسیون تلفیق ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه تا هفته آینده تمام مفاد بودجه در کمیسیون‌های مختلف بررسی شده و برای تصویب به کمیسیون تلفیق می‌رود، افزود: سیاست کلی شورا انقباضی بسته شدن بودجه بوده و قصد بر این است که سهم درآمدهای ناپایدار را به‌ویژه در حوزه فروش تراکم کم کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: از ابتدا تحقق کاهش درآمدهای ناپایدار را دنبال می‌کردیم و با کاهش مصارف، شهرداری را موظف کرده‌ایم که این هزینه‌ها را در قسمت‌های دیگر آلبوم بودجه عمرانی جبران کند.

تعویق شش ماهه کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و شهرهای آینده

وی با بیان اینکه قرار بود نهمین کنفرانس علمی و دومین کنفرانس بین‌المللی "برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، توسعه پایدار و شهرهای آینده" در ادیبهشت‌ماه ۹۹ با همکاری شورای شهر و شبکه دانشگاه مشهد و با محوریت دانشگاه فردوسی برگزار شود، ادامه داد: با به تعویق افتادن کنکور و شیوع کرونا، برای آنکه بتوانیم از حضور حداکثری بدنه علمی و دانشگاهی استفاده کنیم، برگزاری کنفرانس تا آبانماه ۹۹ به تعویق افتاد تا پس از اتمام فرایندها بتوانیم آن را برگزار کنیم.

مهدی‌نیا با اشاره به اینکه دوره سالانه آموزش متروپلیس با حضور مهانان خارجی نیز قرار بود همزمان با این کنفرانس برگزار شود، اضافه کرد: تعویق کنفرانس باعث شد تاریخ ارسال آثار و مقالات نیز به تعویق بیفتد که تاریخ دقیق آن مجدداً مشخص می‌شود اما پذیرش مقالات اکنون نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در جریان برگزاری کنفرانس، ۱۰ مقاله برتر در یک مجله با رنکینگ علمی پژوهشی چاپ خواهد شد تا نخبگان بیشتری برای حضور در این کنفرانس ترغیب شوند، خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی، توسعه نهادی مدیریتی پایدار، توسعه اقتصادی پایدار، توسعه زیست محیطی پایدار، توسعه کالبدی-فضایی پایدار و توسعه اجتماعی پایدار محورهای این همایش خواهند بود که در افق شهرهای آینده بررسی می‌شوند.

کد خبر 413585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.