مسابقات انتخابی جام جهانی روی هوا؛ تعویق بازی‌های انتخابی به سود ایران؟

با شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان، برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویروس کرونا، ویروسی خطرناک که به راحتی منتقل می‌شود و حالا بعد از گذشت دو ماه از آغاز شیوع آن تمام دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده و احتمال برگزاری بازی‌های المپیک بدون حضور تماشاگران را به میان آورده است.

این ویروس بعد از شیوع گسترده برگزاری مسابقات ورزشی مختلفی را ابتدا در چین و سپس در سایر نقاط جهان لغو کرد و بعد از رسیدن به ایران و شیوع سریع آن، مسابقات لیگ‌های مختلف ورزشی و فوتبال را لغو کرد.

حالا با ادامه شیوع کرونا ویروس برگزاری بازی‌های انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا نیز در هاله‌ای از ابهام است و به تعویق افتادن این مسابقات را باید قطعی دانست، البته سوالی مطرح است که تعویق مسابقات به سود ایران یا ضرر آن است؟

شناخت بهتر اسکوچیچ نسبت به لژیونرها

این روزها دراگان اسکوچیچ به کشورهای مختلف اروپایی سفر می‌کند و با ستارگان لژیونر ایرانی شاغل در لیگ‌های اروپایی دیدار می‌کند، تعویق مسابقات بازی‌های آسیایی موجب می‌شود مرد کروات با خیالی آسوده‌تر به سفرهای خود ادامه دهد که نتیجه آن شناخت بهتر لژیونرها است.

اسکوچیچ همچنین می‌تواند به بهانه تعویق مسابقات به آنالیز عملکرد بازی‌های گذشته تیم ملی بپردازد، تا با شناخت از نقاط ضعف و قدرت بازیکنان و ترکیب گامی محکم‌تر برای ادامه کار با تیم ملی بردارد و روزهای خوبی را برای آن به ارمغان بیاورد.

بی بهانه شدن رقبا برای بازی در زمین ثالث

بعد از ورود کرونا ویروس به ایران، احتمال برگزاری بازی‌های انتخابی جام جهانی در زمین ثالث قوت گرفت، اما تعویق کلی بازی‌های انتخابی و موکول شدن برگزاری بازی‌ها به بعد از پایین آمدن تب شیوع کرونا این نگرانی را از ذهن فوتبال دوستان ایرانی دور می‌کند.

تعویق بازی‌های انتخابی همچنین برگزاری مسابقات بدون تماشاگر در آزادی را نیز از ذهن همه پاک خواهد کرد تا عراق و بحرین به جای جدال در ورزشگاه ثالث یا آزادی خالی از تماشاگر، در جهنم آزادی بازی کنند که این موضوع شانسی دو چندان برای صعود از گروه را به ایران می‌دهد.

تعویق بازی‌های انتخابی ضامن تعویق لیگ قهرمانان

از چند روز قبل از بازی‌های پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، حواشی تیم‌های عربی علیه ایرانی‌ها آغاز شد و میزبانی تیم‌های ایرانی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت، اما تلاش‌های مدیران جواب داد تا تیم‌های ایرانی حق میزبانی برای بازی‌های برگشت را پس بگیرند.

شیوع ویروس کرونا در ایران موجب بهانه گیری مجدد تیم‌های عربی شد که شائبه برگزاری بازی‌های برگشت در زمین ثالث را قوت بخشید، اما تعویق بازی‌های انتخابی جام جهانی می‌تواند ضامنی برای تعویق بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا باشد تا تیم‌های ایرانی با خیالی آسوده به بازی‌های برگشت لیگ قهرمان آسیا فکر کنند.

بازی با آرامش خاطر

تعویق بازی‌های انتخابی جام جهانی به زمانی بهتر که تب شیوع کرونا فروکش کرده است، موجب بازی تیم ملی با خیالی آسوده می‌شود، زیرا وضعیت فعلی کشور و شیوع کرونا برای بازیکنان آرامش نگذاشته و برگزاری این بازی‌ها در مقطع فعلی می‌تواند نتایجی دور از انتظار را رقم بزند.

بازیکنان بدون تمرین، کابوس تیم ملی

تعطیلی لیگ به دنبال شیوع کرونا، بازیکنان را از وضعیت بدنی آرمانی دور می‌کند، برگزاری بازی‌های ملی در چنین مقطعی موجب می‌شود بازیکنان با تمرینات اندک و بدون آمادگی روحی و جسمانی پا به زمین بگذارند که آثار خوبی نخواهد داشت.

برگزاری بازی‌های ملی در مقطعی بهتر موجب می‌شود بازیکنان لیگ برتری تیم ملی با آمادگی بهتر روانه مسابقات تیم ملی شود.

نگاه اسکوچیچ به لیگ برتر

از زمانی که اسکوچیچ سکاندار تیم ملی ایران شد، زمان زیادی نگذشته است و این مربی برای ساختن تیم ملی بهتر نیاز به رصد بیشتر لیگ برتر دارد که عقب افتادن بازی‌های ملی زمینه‌ساز برگزاری تعداد هفته بیشتر لیگ داخلی ایران و به دنبال آن شناخت بهتر اسکوچیچ از بازیکنان است.

به گزارش ایمنا، تعویق بازی‌های انتخابی جام جهانی با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا چیزی است که دیر یا زود اعلام می‌شود، موضوعی که می‌تواند به سود تیم ملی ایران باشد، زیرا زمینه ساز شناخت اسکوچیچ از تیم ملی و ساخت یک تیم قدرتمند برای حضور در رقابت‌های انتخابی جام جهانی فوتبال خواهد شد.

کد خبر 413584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.