تعامل بین المللی برای رونق تئاتر اصفهان

یک کارگردان تئاتر گفت: تعامل با اساتید خارجی و اساتید روز کشور، وجود یک دانشگاه هنر در اصفهان برای پرورش نیروی جدید، اطلاع رسانی های خوب و تعامل کارگاهی با تئاتر بین الملل وجشنواره های با موضوع آزاد به رونق تئاتر در اصفهان کمک می‌کند.

رادنوش مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از زمان تعطیلی تالار هنر قسمت عظیمی از تئاتر اصفهان فلج شد، اظهار کرد: نبود سالن و پلاتو و همه بحران‌های اجتماعی رخ داده، باعث عدم رونق تئاتر در سال ۹۸ شد و بشدت با افت مخاطب همراه بوده‌ایم، همچنین به دنبال کنسلی‌های پی در پی قرار بود حمایت‌های ناچیز دولتی از حوزه تئاتر شود که یک سوم آن نیز کاهش پیدا کرد.

وی افزود: این اوضاع اجتماعی گریبان گیر کل کشور بوده اما تئاتر به علت اینکه به عنوان یک حرفه معرفی نشده، حقوق بیکاری و بازنشستگی شامل آن نمی‌شود و معاش در تئاتر مانند کارگر روز مزد است و لطمه بیشتری خورده است.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه کنسلی تئاتر برای قشر هنرمند آسیب زننده است، گفت: شش ماه تمرین می‌کنیم برای یک ماه اجرا و نگاه ما به درآمد همان یک ماه اجرا است که در واقع وقتی تئاتری نباشد امرار معاشی نداریم.

مقدم افزود: تئاتر خوب مجموعی از محتوا، اجرا، کارگردانی و سالن مجهز است که اگر سالن مجهز نباشد نمی‌توانیم یک تئاتر کامل عالی داشته باشیم و در سالنی که نور و امکانات صوت ندارد وسط اجرا پروژکتور می‌سوزد و سالن مناسب اجرای تئاتر نیست مخاطب نمی‌تواند با این تئاتر ارتباط برقرار کند این اجرا قابل قضاوت نیست.

وی با اشاره به اینکه قضاوت کسانی که چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌اند ظالمانه است، گفت: اگر امکانات اولیه برای هنرمندان فراهم شود پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای برای کار در شهر وجود دارد به همین علت من در ابتدا امکانات را مقصر نبود تئاتر خوب میدانم و بعد از آن می‌توانم همکارانم را قضاوت کنم.

این کارگردان خاطر نشان کرد: برای بهتر شدن تئاتر اصفهان دوباره دانشگاه‌های سراسری و آزاد هنر و نمایش در اصفهان دایر شود چراکه مجوز آن را داریم اما نمی‌دانم چرا سالیان سال که کسی از آن استفاده نمی‌کند، همچنین تعامل با اساتید خارجی و اساتید روز کشور، وجود یک دانشگاه در اصفهان برای پرورش نیروی جدید، اطلاع رسانی‌های خوب و تعامل کارگاهی با تئاتر بین‌الملل و جشنواره‌های با موضوع آزاد به رونق تئاتر در اصفهان کمک می‌کند.

کد خبر 413583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.