کدام رنگ شال و روسری برای پوست شما مناسب‌تر است

روسری و شال، نزدیک ترین بخش لباس به صورت است و اگر آن را درست انتخاب کنیم، بازتاب رنگش می‌تواند به زیباترشدن پوست کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روسری درست مانند رنگ مو می‌تواند باعث ایجاد نشاط و شادابی و زیبایی بیشتر شود. بهترین روش برای انتخاب شال و روسری مناسب آن است که روسری را بر اساس رنگ پوست انتخاب کنیم.

در قدم نخست باید مشخصات رنگ پوست خود را پیدا کنیم. پوست گرم، رنگ نارنجی یا زرد دارد در حالی که پوست سرد، صورتی یا آبی رنگ است. برای پیدا کردن رنگ پوست بدن، دو روش وجود دارد. در روش اول، به کف دست یا مچ دستتان نگاه کنید، افرادی که ته رنگ پوست گرم دارند رگ‌هایشان به رنگ سبز دیده می‌شود، در حالی که افرادی که رنگ پوست سرد دارند، رگ‌های دستشان آبی یا بنفش است. روش دوم، تشخیص رنگ پوست با زیورآلات است. اگر زیورآلات نقره‌ای با پوست شما هماهنگی دارد، زمینه رنگ پوست شما سرد است. اما اگر با جواهرات طلایی رنگ زیباتر هستید، رنگ پوست شما گرم است.

شال و روسری مناسب پوست‌های سرد

اگر پوست صورت شما روشن یا سرد است، بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید که برای پوست شما مناسب‌تر است. بهترین رنگ برای پوست سفید یا روشن می‌تواند رنگ‌های قوی مثل قرمز، آبی یا سبز باشد. از روسری‌های خیلی روشن یا بیش از حد کمرنگ استفاده نکنید، زیرا ممکن است این رنگ‌ها پوست شما را بی حال نشان دهند. اما اگر ترجیح شما رنگ‌های روشنی مثل شیری یا سفید است، باید به سراغ شال و روسری‌های طرح دار بروید. نارنجی، یشمی و قهوه‌ای، انتخاب‌های مناسبی برای این رنگ پوست است.

شال و روسری مناسب پوست‌های گرم

اگر پوست صورت شما تیره یا گرم است، هرگز به سراغ روسری‌هایی با رنگ مات و کدر نروید، زیرا این رنگ‌ها باعث می‌شوند بازتاب شال و روسری، درخشش طبیعی پوست صورت شما از بین برود. برای مثال به جای انتخاب خاکستری، به سراغ رنگ موشی بروید که درخشش آن بیشتر است. برای پوست‌های گرم و تیره، رنگ‌های تیره ای مثل قهوه‌ای، بنفش تیره، سورمه ای و… اصلاً مناسب نیست. در عوض بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید. صورتی روشن، آبی روشن، سفید، لیمویی، رنگ‌های پاستلی و بسیاری از تناژهای رنگ سبز برای پوست‌های گرم مناسب است. اما اگر شال و روسری تیره انتخاب شما است، بهتر است ساده نباشند و طرح‌هایی با رنگ روشن داشته باشند. رنگ‌های نزدیک به رنگ خاکی و همچنین بازی با رنگ‌های ارغوانی و بنفش می‌تواند زیبایی شما را دو چندان کند.

شال و روسری مناسب پوست‌های متوسط

پوست‌های متوسط، به پوست‌هایی گفته می‌شود که نه خیلی تیره و نه خیلی روشن هستند. افرادی که صاحب این رنگ پوست هستند، انتخاب وسیعی از رنگ‌ها را پیش رو دارند. برای مثال می‌توانید به سراغ رنگ‌های سبز یا آجری روشن بروید. روسری‌هایی با پارچه براق در تناژ رنگی سورمه ای یا زرشکی هم انتخاب‌های مناسبی هستند. رنگ شال روشن می‌تواند پوست سبزه یا گندمی را روشن‌تر نشان دهد، در حالی که رنگ‌های تیره‌تر ظاهر این پوست را به سمت پوست‌های تیره‌تر متمایل می‌کند. رنگ‌های سفید و مشکی هم می‌توانند این نوع پوست را زیباتر نشان دهند.

کد خبر 413567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.