۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴
سایه کرونا بر گردشگری گرماب

شهردار گرماب گفت: این شهر یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور در ایام نوروز است و امیدواریم با رفع مشکلاتی که در اثر شیوع بیماری کرونا ایجاد شده، بتوانیم همچون سال‌های گذشته پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگرانی از سراسر کشور باشیم.

سیدموسی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه هر ساله در ایام نوروز برنامه‌های متنوعی در مناطق فرهنگی و تاریخی این شهر از جمله غار کتله‌خور برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال نیز قرار است همچون سال‌های گذشته برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی در این غار برگزار شود، البته تدابیر بهداشتی ابلاغ شده بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت نیز با جدیت اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با رفع مشکلاتی که در اثر شیوع بیماری کرونا در همه بخش‌ها از جمله صنعت گردشگری ایجاد شده، بتوانیم همچون سال‌های گذشته پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگرانی از سراسر کشور باشیم.

شهردار گرماب اضافه کرد: مدیریت شهری گرماب با نصب بنرهای خوش‌آمدگویی، اماکن تاریخی شهر از جمله مجموعه بالیخ بولاغی و محل‌های عرضه صنایع دستی شهر را معرفی کند؛ امسال آموزش‌های شهروندی در خصوص پیشگیری از راه‌های انتقال ویروس کرونا و بهداشت فردی نیز به محتوای بنرها و بروشورهای شهرداری اضافه می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: هر ساله در شهر گرماب، بروشورهایی حاوی معرفی اماکن دیدنی شهر بین گردشگران توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه موسیقی محلی در بسیاری از برنامه‌های شهرداری در ایام نوروز به اجرای موسیقی می‌پردازند، تاکید کرد: قرار است که در صورت مهیا شدن شرایط، امسال موسیقی محلی عاشیق‌یار محمد در این شهر اجرا شود.

شهردار گرماب با اشاره به زیباسازی و رنگ‌آمیزی دیوارها و سرعت‌گیرهای شهری، افزود: آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی عمومی و تجهیز آن‌ها به لوازم بهداشتی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری است که با هدف تأمین بهداشت مسافران و گردشگران در اماکن عمومی انجام می‌شود.

حسینی با بیان اینکه شهر گرماب هر ساله در ایام نوروز پذیرای ۴۰ تا ۵۰ هزار گردشگر از سراسر کشور است، ادامه داد: تفرجگاه بالیخ بلاغی، چشمه مرکز شهر، امامزاده سید خلیفه، غار کتله خور، قلعه مره که قدمت آن به هزاره چهارم قبل از میلاد می‌رسد، از جمله اماکن تاریخی شهر گرماب به شمار می‌آید که همه ساله در این ایام پذیرای مهمانان داخلی و خارجی است.

وی با ببان اینکه ۳۰ درصد از مسیر رودخانه قزل‌اوزون در حوزه منطقه گرماب واقع شده است، یادآور شد: باغ‌های ارم و طبیعت بکر گرماب نیز همه ساله مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

به گزارش ایمنا، شهر گرماب در مناطق کوهپایه‌ای استان زنجان قرار دارد و رودخانه شور چایی یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی آن است.
بالیخ بلاغی که در انتهای رشته‌کوه ساقیزلو قرار دارد، آسیاب‌های آبی و غار کتله‌خور با قدمت ۱۲۰ میلیون سال در هفت طبقه و از بزرگ‌ترین غارهای خشک جهان، از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر است.

کد خبر 413561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.