۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶
سایه کرونا بر نوروزگاه ابهر

شهردار ابهر گفت: همه زمینه‌های لازم برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی فراهم شده بود، اما شیوع بیماری کرونا سبب تغییر در برنامه‌ها شد.

محمدرضا ذوالقدری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده در این شهر برای میزبانی از مسافران نوروزی، اظهار کرد: از یک ماه قبل جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برگزار و جهت آماده‌سازی شهر برای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی برنامه‌ریزی‌های لازم شد، اما شیوع ویروس کرونا همه چیز را تغییر داد.

اجازه پذیرش میهمان نداریم

شهردار ابهر گفت: ترمیم معابر، جداول، تأسیسات شهر و رنگ‌آمیزی دیوارهای شهر همه ساله قبل از ایام نوروز انجام می‌شود امسال نیز آسفالت خیابان‌های سطح شهر، شست‌وشوی تأسیسات، فضاسازی، زیباسازی طبق برنامه همه ساله شهرداری در انتهای سال انجام شد، اما اجازه پذیرش میهمانان نوروزی را نداریم.

ذوالقدری‌ها با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا سبب محدودیت و اعمال برخی تغییرات در برگزاری بسیاری از برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی شهرداری شد، تصریح کرد: هر سال در ایام نوروز از طریق نصب بنر و توزیع بروشورهای در مبادی ورودی شهر برای معرفی اماکن تاریخی شهر ابهر اطلاع‌رسانی می‌شد، اما امسال این تبلیغات و سایر امکانات اطلاع‌رسانی شهرداری برای آموزش شهروندی و ارائه راهکارهای پیشگیری از ابتلا و شیوع کرونا استفاده شده است.

وی از شست‌وشو و ضد عفونی اماکن عمومی و سرویس‌های بهداشتی و تجهیز آن‌ها به مواد شوینده بهداشتی خبر داد و یادآور شد: پیش‌بینی شده بود که در صورت مساعد بودن شرایط جوی، همزمان با آغاز سال نو، پارک‌ها و مکان‌های عمومی به حضور و اسکان گردشگران اختصاص داده شود، اما این طرح نیز اجرا نشد.

شهردار ابهر خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل شبکه بهداشت و درمان شهرستان، تمهیدات درون‌سازمانی برای حفظ سلامتی کارکنان واحدها و سازمان‌های مختلف شهرداری در زمینه بهداشت فردی اتخاذ و مواد ضدعفونی کننده و دستکش در اختیار همه کارکنان به ویژه کارگران واحد خدمات شهری گذاشته شده است.

ماندن در خانه، بهترین مشارکت شهروندی

ذوالقدری‌ها با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل برون‌شهری با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان، ضدعفونی می‌شود، گفت: تأمین سلامت همشهریان از اولویت‌های مهم مدیریت شهری است به همین جهت از همه امکانات موجود در این زمینه استفاده می‌شود، البته شهروندان نیز باید با ماندن در خانه به مسئولان و حفظ سلامت خود کمک کنند.

وی گفت: "جشنواره سفره هفت‌سین" و مراسم رنگ‌آمیزی تخم مرغ از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در تعطیلات نوروز بود که مقرر شده بود در صورت مساعد بودن شرایط جوی با همکاری هنرمندان شهر برگزار شود و در حال حاضر تعلیق شده، اما احتمالاً پس از عادی شدن شرایط برگزار شود.

بهسازی سیمای شهر در نوروزگاه

شهردار ابهر از نورپردازی میادین، معابر و آماده‌سازی مبلمان و سیما و منظر این شهر در طرح استقبال از بهار خبر داد و گفت: ابهر از مقاصد گردشگری کشور است و مردمان این شهر نیز به میهمان‌نوازی معروف هستند، اما امسال برای حفظ سلامت هموطنان پس از غلبه بحران کرونا میزبان میهمانان خواهیم بود.

ذوالقدری‌ها یادآور شد: مناطق درسجین و ویر، سد کینه ورس، چشمه علی بلاغی، مسجد جامع ابهر، بقعه امامزاده اسماعیل شناط و امامزاده زیدالکبیر از جمله اماکن تاریخی و دیدنی ابهر است که پس از عادی شدن شرایط، پذیرای گردشگران است.

به گزارش ایمنا، آرامگاه پیراحمد زهرنوش که یک بنای تاریخی آجری است، قلعه تپه ابهر که به عقیده پژوهشگران و باستانشناسان بقایای قصر سوگلی فتحعلی شاه قاجار است، چشمه علی بلاغی در جاده ابهر به قیدار، درسجین که روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ابهر و دارای آب و هوای کوهستانی است و پیشینه آن به قبل از اسلام باز می‌گردد از مهم‌ترین آثار تاریخی و دیدنی ابهر است.

کد خبر 413559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.