تحویل کمک‌های بشر دوستانه فرانسه به ایران برای مقابله با کرونا

کشف ۲۱ تن مواد مخدر در پایتخت، تحویل کمک های بشردوستانه فرانسه به ایران برای مقابله با کرونا و بهبود وضعیت جسمی رئیس سازمان اورژانس کشور را در بسته خبری اجتماعی امروز- چهارشنبه ۱۴ اسفندماه- می خوانید.

به گزارش ایمنا، نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه دولت جمهوری فرانسه عصر امروز چهارشنبه با حضور سفیر فرانسه در تهران به مقامات وزارت بهداشت تحویل داده شد.

"فیلیپ تیبو" در حاشیه این مراسم درباره این کمک‌ها، گفت: مقامات فرانسه با ارسال این کمک‌ها همبستگی خود را با دولت و ملت ایران نشان می‌دهند. این مشکلی است که محدود به مردم ایران نیست و ۷۰ کشور دیگر هم با آن درگیر هستند.

سفیر فرانسه در تشریح کمک‌های سه کشور اروپایی اظهار کرد: این محموله شامل اقلامی است که توسط مقامات ایرانی از ما درخواست شده بود و شامل دستگاه‌ها و کیت‌های مربوط به تست غربالگری و همچنین دیگر تجهیزات از جمله چکمه، لباس حفاظتی و دستکش برای پرسنل حوزه درمان است.

تیبو ادامه داد: این بخشی از کمک‌های فرانسه است. همچنین فرانسه، آلمان و انگلیس متعهدند از طریق سازمان بهداشت جهانی و دیگر سازمان‌های وابسته به سازمان ملل کمک‌های تکمیلی را به ارزش نزدیک به پنج میلیون یورو به ایران برای کمک به مبارزه با اپیدمی کرونا ارسال کنند.

۲۱ تن مواد مخدر در پایتخت کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت با تاکید بر مبارزه قاطع با سوداگران مرگ اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۱ تن و ۴۹۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در تهران کشف شده است.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند با بیان اینکه عزم پلیس در مبارزه با سواداگران مرگ جدی و برابر قانون قاطع و شدید است، افزود: هیچ نقطه‌ای از شهر تهران برای جولان قاچاقچیان موادمخدر امن نیست، افزود: در این رابطه ۴۷۸ قاچاقچی مواد افیونی دستگیر شدند.

حال عمومی رئیس اورژانس کشور خوب است

به دنبال خبر منتشر شده در خصوص ابتلاء رئیس سازمان اورژانس کشور به کرونا ویروس، برخی رسانه‌ها حال وی را نامساعد اعلام کرده و خبرهایی به دور از واقعیت منتشر کردند.

روابط عمومی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: فرآیند درمان پیرحسین کولیوند رئیس این سازمان همانند روال درمانی که نظام سلامت کشور برای دیگر هموطنان برنامه ریزی کرده است، پیش می‌رود و حال عمومی وی که به ویروس کرونا مبتلا شده خوب است و تحت درمان قرار دارد.

دورکاری کارمندان شهرداری تهران تا ریشه کن شدن کرونا ادامه دارد

پیروز حناچی شهردار تهران اعلام کرد: دورکاری ۳۰ درصد از کارمندان شهرداری تهران تا پایان شرایط بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا ادامه دارد.

وی افزود: در بخشنامه دورکاری شهرداری تهران ضوابطی بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت درنظر گرفته شده مثلاً بیماران خاص، بانوان باردار، بیماران مزمن تنفسی، قلبی، کلیوی، دیابتی، بانوان دارای فرزند زیر ۶ سال، افراد معلول و کم توان جسمی و حرکتی، کارکنان دارای فرزند بیمار خاص و یا معلول در اولویت دورکاری قرار دارند.

وی تصریح کرد: دورکاری در شهرداری تهران تا سقف ۳۰ درصد برای کارکنان پیش بینی و از روز یکشنبه (۱۱ اسفند) اجرا شده است که این دورکاری تا زمان اتمام شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

تقاضای ماسک و مواد ضدعفونی از ظرفیت تولید کشور بیشتر است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تقاضای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی از ظرفیت تولید کشور بالاتر است اما به زودی با کمک ارگان‌هایی که ظرفیت تولید در این حوزه را دارند تولید تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

محمدرضا شانه ساز افزود: نیاز به ماسک و مواد ضدعفونی کننده در شرایط کنونی بسیار فراتر از میزان تولیدات معمول در کشور است. به همین دلیل باید ظرفیت‌های تولید بالقوه ای که در کشور وجود دارد را وارد مدار تولید کرده و از آنها بهره ببریم.

شانه ساز گفت: این تدبیر در حال انجام است و عمدتاً نیروهای جهادی، صنایع دفاعی و سپاه صنوف مربوطه و بسیج اصناف، قرارگاه‌های جهادی و سایر ظرفیت‌های مردمی که امکان تولید بالقوه در آنها وجود دارد، در حال ساماندهی و ورود به این عرصه هستند تا بتواند در حوزه تولید ماسک ایفای نقش کنند.

توزیع حدود ۵ هزار چادر میان زلزله‌زدگان آذربایجان غربی

حامد سجادی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از توزیع چهار هزار و ۹۱۸ دستگاه چادر، ۴۸۴ تخته پتو، چهار هزار و ۲۳ شعله والوور و چهار هزار و ۳۹۸ بسته غذایی یک ماهه و ۷۲ ساعته میان متاثران از زلزله آذربایجان غربی خبر داد.

وی با اشاره به ادامه امدادرسانی در مناطق زلزله زده آذربایجان غربی، افزود: تا ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۱۴ اسفند، ۲۲ هزار و ۵۹۰ نفر از هموطنان ساکن در ۳۹ روستای شهرستان‌های خوی و سلماس از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر برخوردار شدند.

سجادی با اشاره به فعالیت ۵۵ تیم عملیاتی شامل ۲۶۰ امدادگر و نجاتگر در منطقه زلزله زده آذربایجان غربی با به کارگیری ۹۹ خودروی عملیاتی و یک فروند بالگرد، گفت: یک فروند بالگرد هلال احمر با چهار ساعت پرواز منطقه را ارزیابی و اقلام امدادی و زیستی را به مناطق صعب العبور زلزله زده منتقل کرده است.

کد خبر 413516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.