۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
بحران کرونا در مازندران

پلمب سه نانوایی گنبدکاووس در پی کرونا، ​​​​​​​۶ کشته در اثر کرونا در گلستان، ​​​​​​​سومین قربانی کرونا در شاهرود، تیراندازی پلیس سودان برای نجات داور و کشف ۵ هزار ماسک در بروجرد عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری _چهارشنبه ۱۴ اسفند_ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تعداد جانباختگان ویروس کرونا در استان مازندران به ۱۱ نفر رسید.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اعلام این خبر گفت: حدود ۲۰۰ نفر از افراد مشکوک به کرونا ویروس در مراکز درمانی معین استان بستری هستند.

وی ادامه داد: تاکنون ابتلای ۷۲ نفر به این ویروس قطعی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه ۱۳۰ نفر از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در استان بهبود یافتند، گفت: متأسفانه شمار جان باختگان ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان به عدد ۱۱ رسید.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر پنج مرکز تحت پوشش علوم پزشکی مازندران و دو مرکز درمانی در بابل به بیماران خدمات دهی می‌کنند.

وی با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی تصریح کرد: با توجه به اینکه در مرحله گذر قرار داریم برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس باید از سفرهای غیرضروری و حضور در اجتماعات خودداری کنند.

کشف ۵ هزار ماسک در بروجرد

فرمانده انتظامی لرستان گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ جفت دستکش لاتکس، پنج هزار عدد ماسک و ۵۲ لیتر الکل طبی از یک انبار در شهرستان بروجرد کشف و ضبط شد.

سردار حاجی محمد مهدیان نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تلاش مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان بروجرد ۱۶ هزار و ۵۰۰ جفت دستکش لاتکس، پنج هزار عدد ماسک و ۵۲ لیتر الکل طبی از یک انبار در بروجرد کشف و ضبط شد.

وی بیان‌کرد: در این راستا انبار پلمپ و یک نفر دستگیر شد.

وی افزود: مردم در صورت مشاهده کالای انبار شده مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

سردار مهدیان نسب ادامه داد: باتوجه به شرایط حساس جامعه در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید اقدامات لازم را برای خدمت رسانی به مردم انجام داد.

تیراندازی پلیس سودان برای نجات داور

پلیس سودان برای نجات داور یکی از مسابقات لیگ دسته سوم این کشور مجبور شد به سمت تماشاگران تیراندازی کند.

دیدار تیم‌های الوطن و التضامن در شهر مدنی سودان به جنجال کشیده شد و تماشاگران برای اعتراض به تصمیمات داور بازی، به وی حمله کردند. پلیس برای نجات جان داور مجبور به تیراندازی مستقیم به سمت هواداران شد.

پایگاه خبری فوتبال سودان در این خصوص نوشت: پلیس چاره‌ای به جز تیراندازی نداشت تا تماشاگران خشمگین را از داور دور کند. آنها با سنگ و چوب به داور حمله کردند و موجب مصدومیت شدید او شدند.

پنج ماه پیش عثمان آدم، یکی دیگر از داوران شاغل در لیگ سودان نیز از دست تماشاگران تیم میزبان فرار کرده بود و تعقیب این داور از سوی هواداران تا چند کیلومتر خارج از استادیوم ادامه داشت.

بستری شدن ۵۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های کرمانشاه

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمانشاه گفت: اکنون ۵۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

محمدابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۵۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: تاکنون آزمایش کرونا ۱۷ بیمار در استان مثبت اعلام شده که ۲ نفر از آنان فوت کرده است.

وی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۸۹ نفر بیمار مشکوک به کوئید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند که ۲۳۵ نفر از آنان ترخیص شده‌اند.

او با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی توسط تمام شهروندان ضروری است، گفت: از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

سومین قربانی کرونا در شاهرود

سومین فرد مبتلا به ویروس کرونا در شاهرود جان باخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه روز چهارشنبه یکی دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا فوت کرد، افزود: تا کنون سه تن بر اثر ابتلاء به این ویروس در شرق سمنان فوت کرده است.

رضا چمن ادامه داد: امروز جواب تازه ای از نمونه‌های آزمایشگاهی دانشگاه، دریافت نکرده‌ایم و از ۲۲ بیمار با آزمایش مثبت قبلی که تا دیروز اعلام شده بود، تعداد ۱۳ نفر تاکنون با بهبودی ترخیص شده‌اند، تعداد ۶ نفر بستری و تحت مراقبتند و سه نفر هم فوت نمودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: مورد جدید فوت یک مرد ۷۶ ساله با سابقه بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون وپارکینسون بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به شهروندان توصیه کرد: خود مراقبتی ازجمله رعایت بهداشت تنفسی، نظافت و بهداشت فردی را در دستور کار قرار داده و از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

در چند روز گذشته ۲ خانم ۶۷ و ۷۳ ساله که دارای سابقه بیماری زمینه‌ای قلبی، فشار خون و دیابت بودند بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا در این شهرستان فوت کردند.

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شهرستان شاهرود و میامی را زیر پوشش دارد.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونا کشور تا ظهر امروز ۲ هزارو ۹۲۲ تن به این ویروس در کشور مبتلا شده و تاکنون ۵۵۲ تن بهبود یافته و ۹۲ تن جان باختند.

۶ کشته در اثر کرونا در گلستان

۲۹ نفر در گلستان به کرونا مبتلا و ۶ نفر در اثر این ویروس خطرناک کشته شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد افراد مبتلا به کرونا در گلستان به ۲۹ نفر رسیده است.

عبدالرضا فاضل در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا در گلستان، اظهار کرد: تاکنون ۲۳۰ نمونه بیماران مشکوک به کرونا به تهران ارسال شده که جواب ۵۴ مورد به استان ارسال شده است و ۲۹ مورد از این نمونه‌ها مثبت بوده است.

وی افزود: بر اساس این، تعداد افرادی که در استان بر اثر بیماری کرونا فوت شدند، ۶ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۹۴ نفر با علائم سندرم حاد تنفسی در بیمارستان بستری هستند.

پلمب ۳ نانوایی گنبدکاووس در پی کرونا

۳ نانوایی متخلف بهداشتی در روزهای پرخطر کرونا در گنبدکاووس پلمب شد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت گنبدکاووس با اعلام این خبر گفت: درگشت مشترک بازرسین اداره صمت به همراه کارشناس بهداشت و اماکن نیروی انتظامی سه نانوایی بدلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی و بکارگیری یک نیرو برای تحویل نان و دریافت وجه با توجه به حساسیت‌های بهداشتی شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی پلمب شدند.

گشت‌های ویژه بهداشتی با هدف پیشگیری از ویروس کرونا در تمام اصناف شهرستان گنبدکاووس در حال اجرا است.

کد خبر 413509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.