بهره مندی ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات امداد و نجات

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید به ادامه امدادرسانی در مناطق زلزله زده آذربایجان غربی، گفت: تا ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۱۴ اسفند، ۲۲ هزار و ۵۹۰ نفر از هموطنان ساکن در ۳۹ روستا در شهرستان های خوی و سلماس از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر برخوردار شدند.

به گزارش ایمنا به نقل از جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی با اشاره به فعالیت ۵۵ تیم عملیاتی شامل ۲۶۰ امدادگر و نجاتگر در منطقه زلزله زده آذربایجان غربی با بکارگیری ۹۹ دستگاه خودروی عملیاتی و یک فروند بالگرد، اظهار کرد: یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر با ۴ ساعت پرواز منطقه را ارزیابی و اقلام امدادی و زیستی را به مناطق صعب العبور زلزله زده منتقل کرده است.

وی با تاکید بر ارائه خدمات اسکان و تغذیه اضطراری به ۲۲ هزار و ۵۹۰ نفر از هموطنان زلزله زده در شهرستان‌های خوی و سلماس و توابع آن، گفت: ۴ هزار و ۹۱۸ دستگاه چادر، ۴۸۴ تخته پتو، ۴ هزار و ۲۳ شعله والوور و ۴ هزار و ۳۹۸ بسته غذایی یک ماهه و ۷۲ ساعته میان متاثران از زلزله توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تاکید کرد: خدمات امدادی لازم به هموطنان ساکن در ۳۹ روستای یوسف آباد، بله جوک، مخین، کوتان آباد، گرناویک، میر عمر، نجیب آباد، کلت علیا، زری، آلمالو، قره گل، هسته جوک، کفچرین، کلت سفلی، تاریمیش، صالح آباد، رازی، گوگرد، علی سورمه، راویان، چالیان، ترس آباد، گیوران، قطور، حبش سفلی، حبش سفلی و …ارائه شده است.

سلیمی درباره اقلام امدادی و زیستی ارسالی به مناطق متأثر از زلزله آذربایجان غربی، تصریح کرد: ۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه چادر، یک‌هزار و ۸۲۰ تخته پتو، ۴ هزار و ۵۰۰ شعله والوور، ۶ هزار و ۳۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، یک هزار بسته غذایی یک ماهه، ۱۰ هزار قوطی انواع کنسرو، ۲ هزار و ۵۰۰ بسته حبوبات و ۲ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم قند و شکر از سایر استان‌ها بارگیری و به منطقه قطور ارسال شده است.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از ظرفیت لجستیکی مناطق همجوار شامل استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندان به منظور افزایش سرعت و کیفت خدمات امدادی مورد نیاز استفاده شده است.

کد خبر 413493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.