دفن اموات مبتلا به کرونا در کوه آبیدر؛ شایعه یا واقعیت؟

عضو شورای شهر سنندج به شایعه‌پراکنی شبکه منوتو در رابطه با دفن اموات مبتلا به کرونا در کوه آبیدر واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غریب سجادی در صفحه اینستاگرام خود درباره شایعه دفن اموات مبتلا به کرونا ویروس در کوه آبیدر سنندج، نوشت: این روزها هراس و ترس از بیماری "کرونا ویروس" سبب شده تا شایعات بعضاً بی‌پایه و اساس با سرعت بیشتری از خود ویروس کرونا پخش شوند و متأسفانه به راحتی از سوی اکثر مردم بدون هیچ تحقیق و بررسی پذیرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: از چند ساعت قبل کلیپی توسط صفحه اینستاگرام شبکه منوتو پخش شده است که در آن یکی از شهروندان می‌گوید در کوه آبیدر دارند امواتی که مبتلا به کرونا ویروس هستند را دفن می‌کنند.

عضو شورای شهر سنندج اضافه کرد: متأسفانه در اندک زمان کوتاهی این کلیپ بازنشر وسیعی پیدا کرده و بعضاً شهروندان جویای صحت و سقم این موضوع شده‌اند.

وی افزود: چاله‌های کنده شده در دامن آبیدر روبروی بلوار شهدای نیروی انتظامی بالاتر از کمربندی آبیدر (ضلع جنوبی پارک کودک) جهت آماده سازی کاشت نهال (به مساحت ۴ هکتاری) در هفته درختکاری است. که به دلیل حجم زیاد و جهت سرعت بخشی به کار از بیل مکانیکی برای کندن چاله‌هایی به عمق ۷۰ در ۷۰ استفاده شده است.

سجادی ادامه داد: تاکنون تنها یک مورد فوتی مشکوک به آلودگی کرونا ویروس به بهشت محمدی سنندج آورده شده است که آنهم با تدابیر بهداشتی و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت دفن شده است.

کد خبر 413485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.