ایران به طرح درخواست دسترسی تکمیلی توسط آژانس واکنش نشان داد

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: طرح هر گونه درخواست روشنگری یا دسترسی تکمیلی از سوی آژانس مبتنی بر مطالب جعلی، هیچ تعهدی را برای ایران جهت اجابت این درخواست‌ها ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایمنا، کاظم غریب‌آبادی در واکنش به گزارش آژانس در زمینه مسائل پادمانی در ایران گفت: متأسفانه یک بار دیگر، آمریکا و رژیم اسرائیل در تلاش هستند تا روابط و همکاری‌های فعال و سازنده بین آژانس و ایران را با اعمال فشار به آژانس برای خروج از وظایف اساسنامه‌ای خود، با اخلال مواجه کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران در حال جلوگیری از ایجاد یک بدعت غیراصولی و خطرناک در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که می‌خواهد به مطالب جعلی سرویس‌های جاسوسی اعتباربخشی کند، افزود: طرح هرگونه درخواست روشنگری یا دسترسی تکمیلی از سوی آژانس مبتنی بر مطالب جعلی سرویس‌های جاسوسی از جمله رژیم صهیونیستی نه تنها در مغایرت با اسناد تاسیسی آژانس و نظام راستی آزمایی قرار دارد، بلکه هیچ تعهدی را نیز برای ایران در جهت اجابت این درخواست‌ها ایجاد نمی‌کند.

غریب‌آبادی تاکید کرد: چنانچه کشورها در مقابل اینگونه توطئه‌ها اقدامات بنیادین صورت ندهند، حاکمیت ملی آنها مخدوش خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 413471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.