تاج الدین: شیب ابتلا به کرونا در اصفهان قابل تامل است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اپیدمی کرونا در شهر اصفهان کمرنگ تر از برخی دیگر از کلان شهرها بوده اما شیب ابتلا به این ویروس در اصفهان قابل تامل است.

ناهید تاج الدین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ضرورت تجهیز مردم و بیمارستان‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا گفت: متأسفانه هنوز حتی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی فداکار و زحمتکش ما با کمبود ماسک و دستکش مواجه اند و امکانات مبارزه با کرونا حتی در بیمارستان‌ها نیز مناسب نیست؛ این در حالیست که برابر آمار مسئولان وزارت بهداشت، ۴۰ تا ۴۵ درصد موارد ابتلاء به کرونا در محیط بیمارستانب رخ می‌دهد.

وی افزود: با سطح مطلوب پدافند غیر عامل فاصله داریم و به رغم سرمایه انسانی مناسب در زمینه پزشکی و پرستاری، در مدیریت بحران آنطور که انتظار می‌رود عمل نمی‌کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: اگرچه اپیدمی کرونا در شهر اصفهان کمرنگ‌تر از برخی دیگر کلان شهرها بوده اما شیب ابتلاء به این ویروس در اصفهان قابل تأمل است که این مهم مراقبت‌های فراگیرتری را می‌طلبد.

تاج الدین تصریح کرد: به نظر می‌رسد همزمان با اقدامات بهداشتی و درمانی، باید برای بهداشت روان جامعه هم تمهیداتی اندیشید؛ خصوصاً آنکه این ویروس در آستانه عید نوروز و جشن‌های ملی و باستانی حادث شده و جامعه احساس خوبی از وضعیت حاضر خود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: امید داریم با کوشش‌های قابل تقدیر و شبانه روزی کادر درمانی و همزمان با گرم‌تر شدن هوا، به مرحله افول ویروس کرونا برسیم و آن را با مشارکت فراگیر اجتماعی شکست دهیم.

کد خبر 413469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    0 0
    پیشنهاد خیلی مهم . .قرنطینه استانی صورت گیرد تا میزان و روند کرونا در هر استان قابل کنترل باشد و در تمامی کشور و بخصوص مناطق آلوده تر کانکسها و یا چادرهای سیار در میادین و خیابانها ایجاد شود تا توسط افراد آموزش دیده مجرب بصورت رایگان وضعیت سلامتی افراد را از نظر ابتلا به کرونا چک کنند و در صورت مشکوک بودند آنها را راهنمایی کنند.همچنین بروشورهای خیلی ساده با عکس نحوه پیشگیری را توضیح دهد پخش گردد