دستورالعمل حمایت تغذیه‌ای از بیماران کرونا تدوین شد

رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی ایران از تدوین دستورالعمل حمایت‌های جامع تغذیه ای در بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان ها برای اولین بار در ایران در کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، جلال الدین میرزای رزاز با اشاره به این مطلب، اظهار کرد: از آنجا که در موج اول انتشار بیماری ناشی از ویروس کرونا آمار بیماران بستری در کشور به سرعت رو به فزونی گذاشت، تدوین دستورالعمل حمایت‌های تغذیه‌ای در بیماران بستری در اولویت قرار داده شد. متأسفانه تعداد زیادی از بیماران بستری در مقاطع مختلف درمان نیاز به انتقال به بخش‌های مراقبت ویژه ( ICU ) و لوله گذاری پیدا می‌کنند و در طول اقامت بیمار در بیمارستان به خصوص در ICU نیاز به حمایت‌های تغذیه‌ای دارند. تا بیمار دچار سو تغذیه نشده و بتواند با افزایش کارآیی قدرت سیستم ایمنی با بیماری مقابله کند.

وی گفت: مجموعه این فعالیت‌ها در کنار هم باعث کوتاه‌تر شدن مدت زمان اقامت و بستری به بیمارستان، افزایش کارآیی درمان رایج و ترخیص زودتر بیماران و امکان استفاده از خدمات درمانی کشور برای سایر بیماران مبتلا را فراهم می‌سازد.

میرزای رزاز افزود: لذا با توجه به اینکه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور پایگاه و همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه کشورهای EMRO است بلافاصله این دستورالعمل به زبان انگلیسی ترجمه شد و با تماس با نمایندگان سازمان جهانی بهداشت و نماینده منطقه‌ای EMRO مقرر شد این دستورالعمل برای استفاده تمام بیماران مبتلا به کرونا در سراسر جهان در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار گیرد.

رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی ایران، تصریح کرد: دو کارگروه دیگر در حوزه پیشگیری و بازتوانی دوران پس از ابتلاء به کرونا نیز به صورت فشرده مشغول تدوین دستورالعمل‌های لازم است که طی یکی دو روز آینده نتایج آن اعلام می‌شود.

تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

به گفته علی رضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، استان گیلان، قم و تهران در صدر درگیری با ویروس کرونا هستند. هرچند روند بیماری در قم ثابت شده، اما موارد ابتلاء در این سه استان بیشتر است.

کد خبر 413460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.