درخشان: سیاست دولت در زمان شیوع کرونا کاهش سفر است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر از تعطیلی مدارس و باغ فدک در طول تعطیلات نوروزی داد و اعلام کرد که در سال جاری سیاست دولت کاهش سفر است.

سید علی صالح درخشان در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن تأیید خبر تعطیلی مدارس اصفهان و باغ فدک در طول تعطیلات نوروزی، گفت: تمام مراکزی که از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز ندارند در طول عید نوروز تعطیل خواهند بود و نمی‌توانند پذیرای هیچ میهمان نوروزی باشند. همچنین باغ فدک و مدارس نیز به دلیل مسائل بهداشتی و ایمنی نمی‌توانند از مسافران نوروزی میزبانی کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: سال گذشته برنامه‌های فرهنگی بسیاری در سراسر استان برای جذب گردشگران نوروزی وجود داشت، در سال جاری نیز سیاست ستاد خدمات سفر استان اصفهان افزایش این برنامه‌های فرهنگی بود، اما شیوع کرونا این اجازه را نداد. سلامتی مردم در اولویت اول قرار دارد و تمام برنامه‌های فرهنگی همچنین برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی در سراسر استان لغو شده‌اند. به تمام ۲۴ اداره در شهرستان‌ها تاکید شده که برنامه‌های فرهنگی تعریف نکنند تا تجمعی شکل نگیرد.

وی با بیان این نکته که "وزارت میراث فرهنگی تمام قد گوش به زنگ وزارت بهداشت و درمان است" تاکید کرد: در جلسات متعدد با متخصصان حوزه بهداشت به این نتیجه رسیدیم که سفر صورت نگیرد و تمام تلاش ما کاهش میزان سفرهای نوروزی جهت حفظ سلامتی مردم است.

درخشان درباره ضررهایی که تأسیسات گردشگری در این مدت متحمل شده‌اند، خاطرنشان کرد: تأسیسات گردشگری برای سلامت مردم پیشگام شدند و مبلغ تمام تورهای لغو شده را بدون هیچ جریمه‌های به ثبت نام کنندگان باز گرداندند. بخش‌های مختلف گردشگری متوجه این مسئله شدند که سلامت شهروندان در اولویت اول قرار دارد، اما در این راه ضررهای بسیاری پرداخت کردند.

معاون گردشگری استان اصفهان افزود: برای جبران این ضرر تمهیداتی اندیشیده و مکاتباتی انجام شده و امیدواریم با کمک دولت این دوران گذار و رکود در گردشگری پشت سر گذاشته شود.

وی با اشاره به لغو شدن تورهای گردشگری داخلی تا شهریورماه، تصریح کرد: اینکه این ویروس چه زمانی کنترل می‌شود در حوزه وزارت بهداشت و درمان است، اما مشخصاً تا قبل از عید نوروز این اتفاق رخ نخواهد داد و حداقل تا پایان تعطیلات نوروزی درگیر این ویروس هستیم. احتمال اینکه این مسائل تا شهریور ادامه داشته باشد بعید است و پس از کنترل کرونا و برطرف شده این مشکل درباره آینده گردشگری برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

کد خبر 413458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.