پروژه های محله محور در منطقه ۵ اجرا می شود

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از فعال بودن تمام پروژه‌های عمرانی این منطقه خبر داد و گفت: شهرداری در سال جاری برای ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان ساکن در منطقه پنج، تکمیل پروژه‌های محله محور را در دستور کار قرار داده است.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فضاهای شهری، مکان‌هایی است که به عموم شهروندان تعلق دارد و نبود پیاده‌روهای استاندارد و رعایت نکردن ضوابط الزام‌آور، تبدیل‌شدن پیاده‌روها به پارکینگ موتورسیکلت‌ها، سنگ‌فرش نامناسب و غیراستاندارد، عامل ترغیب عابران‌پیاده برای عبور از حاشیه خیابان به جای مسیر پیاده‌رو شده است.

وی افزود: شهرداری برای ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان منطقه پنج، در سال‌جاری تکمیل پروژه‌های محله محور را در دستور کار قرار داده تا هرچه سریع‌تر این هدف مهم محقق شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از تکمیل عملیات عمرانی خیابان سلمان حدفاصل خیابان دانشگاه تا خیابان شهید موحدی‌نیا خبر داد و تصریح کرد: خیابان سلمان ۲۵۰ متر طول دارد و محل استقرار ساختمان شهرداری منطقه پنج، مرکز بهداشت شماره دو، یک دبستان و یک دبیرستان است که مراجعات آن‌ها باعث گره‌های ترافیکی، آشفتگی و بی‌نظمی در این خیابان شده بود.

وی با بیان اینکه بازیابی و باز زنده‌سازی خیابان سلمان با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال انجام شده است، ادامه داد: خیابان سلمان با هدف روان‌سازی ترافیک در دو باند آسفالتی ۵/۵ متری و رفیوژ بتنی در وسط مسیر با عرض نیم متر و دو عدد رفیوژ در طرفین با عرض یک تا یک و نیم متر و پیاده‌روهای با عرض سه متر در طرفین، جدول‌گذاری، پیاده‌روسازی، روکش آسفالت، روشنایی و ایجاد مانع فلزی در اطراف رفیوژ فضای سبز در جهت پیرایش منظر شهری بازیابی و باززنده‌سازی شد.

رضایی خاطرنشان کرد: به منظور صرفه‌جویی و بهره‌برداری بهتر از معابر اصلی، از ابتدای سال ترمیم و آسفالت تراشی خیابان‌های بلوار ارتش تا سه راه سیمین، بلوار دانشگاه، بلوار شاهد سپاهان شهر، رو به روی ترمینال صفه و خیابان منتهی به پارک کوهستانی صفه در دستور کار و عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه آسفالت تراشی و روکش آسفالت چهارراه قائم تا چهارراه شاهد در دو لاین ۱۲۰۰ متری و عرض متوسط ۱۱ تا ۱۴ متر با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد تومان انجام شده است، افزود: بلوارها، معابر و گذرهای پُرتردد و شریانی در منطقه پنج شهرداری در اولویت اجرای طرح لکه‌گیری با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان انجام شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان ادامه داد: نگهداری و تعمیرات پیاده‌روها، بوستان‌ها، پارک‌ها و ترمیم جداول بلوک فرش در سطح منطقه با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان انجام شده است.

کد خبر 413454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.